Wikia

Warrior Cats

Brokkelster

576pages on
this wiki
Add New Page
Comments43 Share
Geslachtman.png
Schaduwclanlogo.png
LeidersterIcoon.png
Zwerfkat.png
Donderclanlogo.png
Oudste.png
Brokkelstersportret.png
Brokkelster
Leefwijze
Huidig: DonderClan
Vroeger: SchaduwClan,[1] zwerfkat[2]
Dood
Doodsoorzaak: Doodsbessen gevoed door Geeltand
Residentie: Onbekend
Namen
Leider:
Zwerfkat:
Oudste:
Brokkelster[1] (Brokenstar)
Brokkelster[2] (Brokenstar)
Brokkelstaart (Brokentail)
Familie
Moeder:
Vader:
Geeltand
Rafelster
Commandant positie
Opvolger: Zwartvoet
Leider positie
Voorganger: Rafelster[3]
Opvolger: Nachtster
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen
Dood: Zonsondergang

Brokkelster (Origineel: Brokenstar) is een langharige donkerbruine cyperse kater[1] met een breed en plat gezicht,[4] een geklitte vacht[5] en oranje ogen.[6]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Brokkelster wordt voor het eerst gezien op de Grote Vergadering met de rest van zijn Clan. Tijdens de Grote Vergadering valt het de DonderClankatten op hoe klein de SchaduwClanleerlingen zijn. Het komt later uit dat Brokkelster de kittens gedwongen had leerling te worden op de leeftijd van drie manen en zendt hen op pad als krijgers wanneer ze vijf manen oud zijn, een maan te vroeg om leerling te worden.
Wanneer de leiders mogen spreken, vertelt Brokkelster de aanwezig Clans, DonderClan en RivierClan, dat de SchaduwClan meer territorium nodig heeft om hun hongerige kittens te voeden. Hij vertelt hen hoe de WindClan niet akkoord wou gaan en dat hij geen andere keuze had dan ze te verjagen uit hun territorium en bedreigt hen om hen hetzelfde aan te doen. Hij vraagt Kromster en Blauwster om jachtrechten in hun territorium. Kromster heeft de SchaduwClan al rechten gegeven voor de rivier in het RivierClanterritorium zonder met zijn Clan te overleggen, terwijl Blauwster besluit met haar Clan te overleggen. Brokkelster vertelt ook dat hij een gevaarlijke kat had verbannen die SchaduwClanleerlingen had aangevallen. Sommige DonderClankatten geloven dat het Geeltand is, die momenteel een gevangene van de DonderClan was en voormalig medicijnkat van de SchaduwClan.
Brokkelster zendt later Klauwkop naar de DonderClan, waar hij Ijzelvachts vier kittens steelt en Spikkelblad, de DonderClanmedicijnkat, vermoordt wanneer ze probeert hem te stoppen. Kort daarna verdwijnt Geeltand uit het kamp, waardoor de DonderClan gelooft dat zij de kittens heeft gestolen en hen naar de SchaduwClan heeft gebracht. Vuurpoot en Grijspoot gaan haar zoeken. Ze vinden haar alleen in het SchaduwClanterritorium, proberend de kittens te vinden en hen terug te brengen. Geeltand vertelt hen dat Brokkelster haar twee dode kittens bracht, die de wonden droegen van een volwaardige krijger; hij had hen vermoord tijdens de training. Wanneer hun moeder, Helderbloem, hen kwam zoeken, vertelt Brokkelster haar dat Geeltand over hun lichaampjes stond gebogen toen hij haar vond en verbant de medicijnkat.
Wanneer Vuurpoot, Grijspoot en Geeltand de DonderClanpatrouille en de SchaduwClanoudsten naar het kamp brengen om hem te verjagen, onthult Brokkelster in een gevecht met Geeltand dat hij zijn vader, Rafelster, had gedood om de macht over de SchaduwClan te krijgen en stak het op een patrouille van een andere Clan. Geeltand is geschokt. Hij vertelt haar dat Rafelster zwak was, zoals zij. De andere katten verjagen Brokkelster en de krijgers die loyaal waren aan hem, maar voordat hij vertrekt bedreigt hij Vuurpoot en zegt dat dit nog niet voorbij is.

Water en vuur

Brokkelster en zijn bende zwerfkatten worden genoemd op de Grote Vergadering, wanneer Tijgerklauw de SchaduwClan beschuldigt van het jagen in het territorium van de DonderClan. Nachtster is woedend over de beschuldiging en vertelt Tijgerklauw dat het Brokkelsters zwerfkatten moeten zijn die hij geroken heeft, niet hun krijgers. Tijgerklauw gelooft hem niet.
Later vallen Brokkelster en zijn zwerfkatten het DonderClankamp aan door hen in een hinderlaag te lokken: hij probeert de DonderClankrijgers weg te lokken door prooibotten achter te laten en het zo te laten lijken dat het de SchaduwClan was. Vuurhart, de enig overgebleven krijger, organiseert de verdediging en het gevecht begint.
Alle zwerfkatten, behalve Klauwkop, die door Grijsstreep is vermoordt, en Brokkelster, die door Geeltand blind is gemaakt, vluchten. Hij wacht armzalig, worstelend op de vloer in doodsangst. Vuurhart vraagt Geeltand waarom ze Brokkelstaart niet heeft vermoord wanneer ze de kans had en ze geeft haar geheime relatie met Rafelster toe, waar drie kittens uit voortkwamen, twee van de drie stierven niet lang na hun geboorte. Ze zegt ook dat haar straf niet de twee dode kittens waren, maar dat Brokkelstaart het overleefde. Ze vertelt Vuurhart dat ze met haar straf moet leven en hem niet kan vermoorden.
De krijgers keren terug van hun gevechtspatrouille en vragen aan Blauwster wat er aan de hand is. Tijgerklauw vraagt Blauwster of Brokkelster dood is en ze legt uit dat Geeltand zijn wonden aan het verzorgen is. Tijgerklauw is geschokt en snauwt dat ze geen tijd moeten verspillen aan het verzorgen van zijn wonden, wanneer ze hem nu kan vermoorden. Geeltand komt naar buiten uit haar hol en vertelt de twee oudere krijgers met haar kunnen overleggen over de blinde krijger. Geeltand vertelt Blauwster dat ze hem niet moeten vermoorden, omdat de SterrenClan hen misschien even laag zouden vinden als Brokkelster. Blauwster vraagt aan Geeltand of Brokkelster blind is en erg gewond. Wanneer ze het antwoord krijgt, besluit ze hem als gevangene te houden en hem bij zijn krijgersnaam, Brokkelstaart, te noemen, omdat hij niet langer leider is in de ogen van de SterrenClan.

Geheimen

Na zijn nederlaag, blijft Brokkelstaat als een gevangene van de DonderClan achter, wat de woede van de andere Clans, die geloven dat Brokkelstaart vermoordt moest worden voor zijn misdaden tegen hem, opwekt. Ondanks de spanningen die dit veroorzaken, is Blauwster ervan overtuigd dat hij met mededogen behandeld moet worden. Hoewel Blauwster beveelt niets over de aanwezigheid van Brokkelstaart in het DonderClankamp te zeggen, vertelt Snelpoot het per ongeluk toch aan een aantal SchaduwClanleerlingen tijdens de Grote Vergadering en het gerucht wordt snel verspreid tussen de andere Clans. Woedend bevelen Nachtster en Langster Blauwster hem vermoord of verbant voor altijd. Nachtster herinnert de Clans eraan wat voor wreedheden hij heeft veroorzaakt.
Wanneer de DonderClan weigert Brokkelstaart te vermoorden, organiseren de WindClan en de SchaduwClan een aanval op de DonderClan en proberen het kamp binnen te dringen om hem zelf te vermoorden. De DonderClan vecht terug en jagen de aanvallende katten hun territorium uit, een ondankbare Brokkelstaart reddend van hun woede.
Niet lang daarna, probeert Tijgerklauw Blauwster te vermoorden met de hulp van Brokkelstaart en zijn oude volgers. Het is duidelijk dat hij deze aanval samen met Brokkelstaart heeft bedacht en Geeltand realiseert zich dat de DonderClan nooit veilig zal zijn zolang haar zoon leeft. Na de aanval vertelt ze hem dat ze hem kruiden geeft tegen de pijn, die eigenlijk doodsbessen zijn. Wanneer hij gemeen is tegen haar, vertelt ze dat hem dat hij meer respect moet hebben voor zijn familie en hij zegt lachend dat hij geen familie heeft. Geeltand vertelt hem dat ze zijn moeder is terwijl hij de doodsbessen eet.
Wanneer hij dit nieuws hoort, panikeert Brokkelstaart en sterft binnen enkele minuten door zijn laatste leven te verliezen. Geeltand weet niet dat Vuurhart de moord op haar zoon heeft gezien en hij doet alsof dat hij haar gelooft wanneer ze hem vertelt dat hij gestorven is aan zijn wonden.

Voor de storm

Loopneus vertelt Vuurhart dat Nachtster nooit zijn negen levens heeft ontvangen van de SterrenClan. Loopneus denkt dat dat is omdat Brokkelster nog steeds leefde als een gevangene in de DonderClan en wanneer Nachtster te horen kreeg dat Brokkelster dood was, was hij te zwak om naar de Hoogstenen te reizen.

Zonsondergang

Het is onthult dat Brokkelster in het Duistere Woud leeft wanneer Donkerstreep hem ruikt tussen de bomen. Tijgerster vertelt Donkerstreep dat hij hem niet zal horen, omdat alle katten in het Duistere Woud alleen leven

FoutenEdit

  • Hij wordt een keer per ongeluk Brokkelstar genoemd.[7]
  • Hij wordt een keer per ongeluk Brokkelpoot genoemd.[8]

FamilieEdit

Moeder:

Geeltand: Dood, lid van de SterrenClan

Vader:

Rafelster: Dood, lid van de SterrenClan

StamboomEdit

Geeltand
 
Rafelster

Brokkelster
 
Onbekend
 
Onbekend

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

Leider informatieEdit

Leider-informatie
Negen levens
Gegeven door Geschenk Hoe het is verloren
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Onbekend
Vermoord door Geeltand (Water en vuur)
Verloren door wonden van een gevecht tegen de DonderClan (Geheimen)
Vergiftigd door doodsbessen door Geeltand (Geheimen)
Commandanten
Naam Van Tot
Zwartvoet Voor De wildernis in De wildernis in

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in De wildernis in, de Clans
  2. 2,0 2,1 Vermeld in Water en vuur, de Clans
  3. Vermeld in De wildernis in, pagina 121
  4. Vermeld in De wildernis in, pagina 167
  5. Vermeld in De wildernis in, pagina 303
  6. Vermeld in De wildernis in, pagina 177
  7. Vermeld in De wildernis in, pagina 181
  8. Vermeld in Water en vuur, pagina 322

Around Wikia's network

Random Wiki