Wikia

Geslachtman
Donderclanlogo
KrijgerIcoon

"O ja. Distelklauw was er ook nog. Hij was een prima krijger, sterk en dapper. Alleen was vechten zijn oplossing voor ieder probleem. Had ik moeten blijven toezien hoe hij commandant gemaakt werd, en daarna leider, en dan de Clan tot onnodige oorlogen zou dwingen? Hij stierf zoals hij leefde, Vuurhart, een paar seizoenen voor jij bij de Clan kwam, toen hij een RivierClanpatrouille op de grens aanviel. Wild en arrogant tot het bittere einde. Ik kon toch niet werkloos blijven toezien en hem mijn Clan in het ongeluk laten storten?"

Blauwster tegen Vuurhart over Distelklauw in Geheimen, pagina 261
Noimage
Distelklauw
Leefwijze
Huidig: DonderClan
Dood
Doodsoorzaak: Vermoord door een RivierClanpatrouille
Namen
Krijger: Distelklauw (Thistleclaw)

Distelklauw (Origineel: Thistleclaw) is een kater met een onbekende beschrijving.

GeschiedenisEdit

Geheimen

Distelklauw wordt genoemd door Blauwster als ze Vuurhart vertelt over haar jongen. Hij is door haar beschreven als een sterke, dappere, prima krijger, hoewel vechten zijn enige oplossing was en hij ook wild en arrogant was. Blauwster zegt dat als Distelklauw leider zou worden, hij de Clan in gevaar zou brengen met oorlog en ongeluk en dat ze haar jongen heeft opgegeven aan de RivierClan zodat zij commandant en later leider zou worden in plaats van hij.

VerwijzingenEdit