Wikia

Warrior Cats

Erin Hunter

526pages on
this wiki
Add New Page
Comments152 Share

Erin Hunter is de auteur van de boekenserie Warrior Cats. Het is eigenlijk de schuilnaam voor de vier schrijfsters Victoria Holmes, Kate Cary, Cherith Baldry en Tui Sutherland. Sinds kort zijn er ook twee nieuwe personen bij Erin Hunter gekomen: Gillian Phillip en Inbali Iserles. Ze zijn alle zes van Engelse afkomst. Gillian en Inbali schrijven geen boeken van de Warrior Cats serie, maar van de serie Survivor Dogs, een serie over honden die heel anders is dan de Warrior Cats serie. Ook schrijft Erin Hunter de boekenseries Seekers en Bravelands. Alle series behalve Bravelands zijn al vertaald naar het Nederlands.

Erin Hunter wordt geïnspireerd door haar liefde voor katten en haar fascinatie en respect voor de natuur in al haar verschijningsvormen. Haar belangstelling voor astrologie en megalieten komt tot uitdrukking in de manier waarop ze de wereld van de Warrior Cats creëerde; een wereld waarin het gedrag van de katten verklaard wordt vanuit een mythisch perspectief.

Victoria HolmesEdit

Victoria Holmes (Vicky) is de redacteur van de Warrior Cats serie. Zij bouwt de verhaallijn op en Kate, Cherith en Tui schrijven het uit. Ook is Vicky verantwoordelijk voor het onderhouden van de boeken.

Vicky groeide op op een boerderij in Berkshire (Engeland), waar ze leerde paard- en ponyrijden toen ze twee was. Ze hield al vroeg van lezen en schrijven, en nu werkt ze als redacteur voor kinderboeken. Soms knijpt ze er even tussen uit om op het platteland met haar hond Missy te gaan wandelen, weg van alle drukte. Haar familie waren zogeheten "Quakers", zij zelf is dat ook.

Kate CaryEdit

Kate Cary is gefascineerd door het gedrag van dieren en ze leest over allerlei verborgen motivatie in de gewoonten van een kat. En als het gaat om het geweld in de boeken, is ze nooit bang om de bloederigste scènes te beschrijven. Om nieuwe locaties voor de Warrior Cats te vinden, wandelen zij en Cherith vaak lang door het bos. Het kijken naar hoe katten zich gedragen helpt hen ook om te weten te komen hoe ze zich gedragen in bepaalde situaties.

Cherith BaldryEdit

Cherith Baldry houdt van schrijven van de Warrior Cats boeken zodat ze kan voorstellen hoe de wereld er uit ziet vanuit het oog van een kat. Ze is schrijfster van fantasieboeken. Ze is vooral geïnteresseerd in het verhaal van Koning Arthur. De gevechten, de gedragsregels en ridders spelen allemaal een belangrijke rol in de Warrior Cats serie. Samen met Kate Cary is ze ook erg geïnteresseerd in oude vereringen, astrologie en steencirkels (bijv. Stonehenge). Ze gebruiken allebei hun kennis om diepte te vormen in de mythologie van de katten.

Tui SutherlandEdit

Tui T. Sutherland is kinderboeken schrijfster en is vernoemd naar een luidruchtig vogeltje uit Nieuw Zeeland. Ze heeft vaak geschreven onder een schuilnaam. Ze is afgestudeerd aan de universiteit en ze werd redacteur van een uitgeverij. Later werd ze schrijfster van haar eigen boeken. Tui heeft meer dan 40 romans geschreven over zeer veel ideeën.

Gillian PhillipEdit

Binnenkort

Inbali IserlesEdit

Binnenkort

Personen uit het echte leven die betrokken zijn bij de Warrior Cats serie
Engelse versie
Auteurs en redacteurs Kate CaryCherith BaldryTui SutherlandVictoria HolmesErica Sussman
Illustratoren Wayne McLoughlinOwen RichardsonJames BarryBettina KurkoskiDon Hudson
Vormgevers Megan StittKarin PaprockiRay ShappellHilary Zarycky
Nederlandse versie
Vertalers Huberte VriesendorpPauline Akkerhuis
Vormgevers Josefine SweermanCatalina Steenkoop

Around Wikia's network

Random Wiki