Wikia

HemelClanlogo
HemelClan
Leefgebied
In het woud
Bij het meer
Kamp
Clan informatie
Huidige leider: Loofster
Ranggeschiedenis
Geboortes
Unieke eigenschappen
Jaagtechnieken
Vechttechnieken
Hoog springen

De HemelClan leefde vroeger in het bos waar nu de Tweebeenplaats is en hun vroegere kamp was op de plaats waar nu het huis van de tweebenen van Vlekje staat.[bron?] De huidige HemelClan leeft nu ver weg van de andere Clans in een kloof waar de rivier naar buiten stroomt.[1] Ze konden daar leven omdat ze sterke achterpoten hadden om te springen, en harde zoolkussentjes om zich over de rotsen te verplaatsen. Daar staat de HemelClan om bekend.[2]

BeschrijvingEdit

Binnenkort

GeschiedenisEdit

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Het voorwoord: Op een grote vergadering lang geleden neemt Wolkster, de leider van de HemelClan zijn hele Clan mee. Hij vertelt dat ze niet meer in hun gebied kunnen wonen omdat de tweebenen daar aan het bouwen zijn. Wolkster vraagt of de andere leiders een deel van hun territorium afstaan, maar de andere leiders doen dit niet en willen daarom dat de HemelClan het woud verlaat. Als ze vertrekken zegt Wolkster nog dat de SterrenClan ze heeft verlaten en dat de HemelClan nooit meer een blik waardig zal keuren naar de sterren.
Heel wat maanden later wordt Vuurster erop uitgestuurd om de HemelClan weer opnieuw op te bouwen, omdat de Clan uit elkaar was gegaan. Hij en Zandstorm vinden zwerfkatten, eenlingen en poesiepoezen die naar de vergadering willen komen, waarbij Vuurster verteld hoe een Clan in elkaar zit. Aan het einde van zijn toespraak zijn er verschillende katten die zich willen aansluiten bij de Clan. De nieuwe HemelClan is ontstaan.

RanggeschiedenisEdit

LeiderEdit

Naam Kreeg rang in Verloor rang in Commandant(en)
Wolkster Voor De wildernis in Voor De wildernis in Buizerdstaart
Loofster Vuursters missie --- Scherpklauw

CommandantEdit

Naam Kreeg rang in Verloor rang in
Buizerdstaart Voor De wildernis in Voor De wildernis in
Scherpklauw Vuursters missie ---

MedicijnkatEdit

Naam Kreeg rang in Verloor rang in
Hertenstap Voor De wildernis in Voor De wildernis in
Echozang Vuursters missie ---

Zie ookEdit

VerwijzingenEdit

  1. Vermeld in Vuursters missie, pagina 373