Wikia

Geslachtman.png
Poesiepoes.png

"Die dikke ouwe kat is heus het bos niet in geweest! Sinds zijn bezoek aan de dierenarts komt hij nauwelijks zijn tuin nog uit. Het enige wat hij doet is eten en slapen."

Rufus tegen Vlekje in De wildernis in pagina 21
Henri.afbeelding.png
Henri
Leefwijze
Huidig: Poesiepoes[1]
Leeftijd
Leeftijd: Oud[2]
Dood
Doodsoorzaak: Oude leeftijd[3]
Namen
Poesiepoes: Henri[1] (Henry)
Verschijningen
Levend: De wildernis in

Henri (Origineel: Henry) is een dikke[1] bruingestreepte[4] kater[1] met oranje ogen.[5]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Op de ochtend dat Rufus besluit het bos in te gaan vertelt Vlekje hem dat Henri dat ook deed. Later vertelt hij dat het er vol levensgevaarlijke katten loopt die botjes gebruiken om hun nagels te vijlen. Rufus zegt daarna dat Henri er heus nooit is geweest en lui en dik is. Wanneer Vlekje Rufus wilt tegenhouden om naar het bos te gaan zegt Rufus dat hij niet naar de snijder wilt gaan net als Henri. Vlekje protesteert en zegt dat Henri nog steeds gelukkig is. Later, als Rufus Blauwster en Leeuwenhart tegenkomt, vertelt Blauwster aan Rufus dat als hij bij zijn huismensen in zijn tweebeennest blijft wonen ze hem misschien naar de snijder brengen. Dit verklaart dat Henri dus is gecastreerd.

TekstenEdit

Vlekje: "Nee, echt. Hij heeft daar een roodborstje gevangen!"
Rufus: "Als hij dat heeft gedaan, dan was dat vóór de dierenarts. Nu klaagt hij over de vogels dat ze hem uit zijn slaap houden."
—Vlekje en Rufus over Henri De wildernis in, pagina 21

"In elk geval heeft Henri me verteld dat er allerlei gevaarlijke dieren rondlopen. Enorme wilde katten die levende konijnen opvreten voor het ontbijt en hun nagels scherpen op oude beenderen."
—Vlekje tegen Rufus over Henri's verhalen De wildernis in, pagina 21

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Vermeld in De wildernis in, pagina 21
  2. Vermeld op Vicky's Facebook page
  3. Vermeld op Vicky's Facebook page
  4. Vermeld op Vicky's Facebook page
  5. Vermeld op Vicky's Facebook page

Around Wikia's network

Random Wiki