Wikia

Leerlingen zijn katten van zes manen of ouder die getraind worden tot krijgers.[1] Ze worden getraind in vechten, jagen en geuren herkennen. Elke leerling heeft een eigen mentor, een soort leraar dus. Wanneer de mentor of leider vindt dat een leerling klaar is om krijger te worden, benoemd de leider hem tot krijger. Het stukje ~poot wordt vervangen door een woord dat iets zegt over het uiterlijk. De nieuw benoemde krijger moet aanstaande nacht wakker blijven om stil over het kamp te waken. Een leerling die getraind wil worden door een medicijnkat, moet eerst een maan door een krijger worden getraind. Een medicijnkatleerling moet alle bessen en kruiden van het woud uit zijn hoofd leren. Wanneer de medicijnkat, zijn of haar mentor dus, vindt dat hij genoeg geleerd heeft om medicijnkat te kunnen worden, gaat hij of zij met hem naar Moedermuil om samen te tongen met de SterrenClan. Dan krijgt de leerling zijn medicijnkatnaam. Wanneer de huidige medicijnkat sterft of zich bij de oudsten voegt, wordt de leerling medicijnkat de nieuwe medicijnkat.

Zie ookEdit

VerwijzingenEdit

  1. Vermeld in De wildernis in, pagina 26

Hiërarchie en groepen in de Warrior Cats wereld
Clan hiërarchie KittensLeerlingenKrijgersCommandantenLeidersMoederkattenOudstenMedicijnkatten
Ceremonies WakeLeerlingKrijgerCommandantLeiderOudsteMedicijnkatNaamverandering
Stam hiërarchie Zalzijns‎GrotwachtenProoijagers‎KitmoedersHelers/Steenspreker
Overige Algemene ClaninformatieAlgemene StaminformatieKattennamen
Andere groepen EenlingenZwerfkattenBloedClan