Wikia

Warrior Cats

Loofpoel

576pages on
this wiki
Add New Page
Comments138 Share
Geslachtvrouw.png
Donderclanlogo.png
LeerlingIcoon.png
Eenling.png
MedicijnkatIcoon.png

"De SterrenClan zal niets doen om de Clans bijeen te houden. Dat hoeven ze ook niet. Deel uitmaken van vier Clans – niet van twee, niet van drie, maar van vier – ligt in ons hart verankerd, net als de vaardigheid prooi op te sporen en je te verbergen in de schaduwen van het woud. Wat de andere Clans ook zeggen, ze kunnen zich niet afkeren van de verdelingen, de verschillen, de rivaliteiten, die ons binden. De lijn die ons scheidt van de WindClan of de RivierClan is ook de lijn die ons verbindt. De SterrenClan weet dat, en het is aan ons om vertrouwen te hebben in die band."

Loofpoot in Dageraad, pagina 171-172
Loofpoelsportret.png
Loofpoel
Leefwijze
Huidig: DonderClan[1]
Vroeger: Eenling
Leeftijd
Leeftijd: Ong. 17 manen (ong. 1,4 jaar)
Namen
Kitten:
Leerling medicijnkat:
Eenling:
Medicijnkat:
Loofkit[2] (Leafkit)
Loofpoot[1] (Leafpaw)
Loofpoel (Leafpool)
Loofpoel[3] (Leafpool)
Familie
Vader:
Moeder:
Zus:
Partner:
Vuurster
Zandstorm
Kwiklicht
Kraaiveder (vroeger)
Opleiding
Mentor(s): Sintelvel[1]
Leerling(en): Hulstloof,[4] Gaaipoot[5]
Medicijnkat positie
Voorganger: Sintelvel
Verschijningen
Levend: Vuursters missie, Middernacht, Maannacht, Dageraad, Sterrenlicht, Schemering, Zonsondergang, Het tweede gezicht, Duistere rivier, Verbannen, Eclips, Lange schaduwen

Loofpoel (Origineel: Leafpool) is een kleine,[6] lichtbruin gestreepte poes met een witte borst[1] en poten[6], een zachte snuit[7] en ambergele ogen.[1]

GeschiedenisEdit

Middernacht

Loofpoot is leerling medicijnkat en wordt getraind door Sintelvel, de huidige DonderClanmedicijnkat. Ze heeft een hele hechte band met haar zusje, Kwikpoot, ook al verschilt hun karakter. De zusjes schijnen ook de gave te hebben te kunnen voelen hoe de ander zich voelt. Loofpoot maakt zich zorgen om Kwikpoot wanneer haar zusje straf heeft gekregen nadat ze het kamp heeft verlaten zonder iemand het te vertellen, en het verontrust haar dat ze zonder haar naar de Grote Vergadering gaat.
Op de Grote Vergadering ontmoet ze de RivierClancommandant Mistvoet en twee jonge RivierClankrijgers, Stormvacht en Vederstaart. Vederstaart zit naast Loofpoot tijdens de Grote Vergadering, en ze vind de RivierClanpoes erg aardig. Aan het einde van de vergadering stelt Vederstaart haar voor aan Motvleugel, een nieuwe krijger die vroeger zwerfkat was, die wacht op een teken van de SterrenClan om leerling medicijnkat te kunnen worden.
Samen met haar mentor ziet Loofpoot de vuur en tijger profetie van de SterrenClan. Sintelvel legt uit dat het vuur Vuurster betekent en de tijger Tijgerster. Sintelvel vertelt Vuurster dat ze denkt dat er met het vuur zijn dochter, Kwikpoot, wordt bedoeld omdat zij dezelfde vlamgekleurde vacht heeft als haar vader, en dat de tijger Braamklauw is, omdat hij precies op zijn vader, Tijgerster, lijkt. Eerst is Loofpoot bang dat de profetie op haar slaat, maar Sintelvel stelt haar gerust dat dat waarschijnlijk niet zo is.
Als Braamklauw en Kwikpoot het kamp uitglippen om de tocht te beginnen met de andere gekozen katten, geeft Loofpoot hen reiskruiden omdat ze voelde dat Kwikpoot wegging. Eerst is Braamklauw boos op Kwikpoot omdat hij denkt dat ze aan Loofpoot heeft doorverteld over zijn dromen, terwijl Kwikpoot het beloofd had niet te doen. Loofpoot snapt niet waarom ze weg moeten gaan, dus haar zusje vertelt alles over de profetie. Ook al is Loofpoot geschrokken dat ze nu weg moeten gaan, ze zegt dat ze niets aan de Clan zal vertellen.
Ook al worstelt Loofpoot met het geheim van de profetie en waar de gekozen katten naartoe gaan, ze houdt zich aan haar woord en vertelt Vuurster en Sintelvel er niets over. De komende tijd denkt ze veel aan Kwikpoot en hoopt ze dat haar zusje nog leeft.
Wanneer Taanpels gebeten is door een rat, voelt Loofpoot dat haar zusje klitwortel nodig heeft. Ze probeert haar gedachte naar Kwikpoot te sturen door op klitwortel te kauwen voordat ze gaat slapen.

Maannacht

Binnenkort

Dageraad

Binnenkort

Sterrenlicht

Als Kwiklicht en de andere vier katten vertrekken voor het meer te verkennen. Is ze ongerust. Ze zegt tegen Kwiklicht dat ze haar niet voor een tweede keer kan loslaten. Kwiklicht verzekert haar dat ze terug zal komen. Als ze Kraaiveder ziet wenst ze dat ze hem beter kende.
Loofpoot spot Kraaiveder een oudste helpen Renstaart. Loofpoot vraagt aan Kraaiveder dat ze kan helpen. Waar Kraaiveder kortaf op reageert dat hij geen hulp van DonderClan nodig heeft. Kwiklicht haar zusje die nu krijger is, vertelt tegen Kraaiveder dat hij moet oppassen wat hij zegt tegen haar zus.
Loofpoot gaat helpen samen met Motvleugel. Ze wilt helpen met water geven aan de oudste's. Als ze naar een poel gaan waar Motvleugel haar water haalt. Ruikt ze een vieze geur. Ze kijkt dieper en ziet een dood konijn liggen. Motvleugel wordt ongerust. Loofpoot kalmeert haar. Loofpoot denkt dat de oudste's buikpijn kunnen krijgen. Maar ze zegt niks omdat ze de ongerustheid in de ogen van haar vriendin ziet.
Sommige oudsten hebben hevige buikpijn. Loofpoot denkt dat het door het water was dat Movleugel heeft gegeven aan oudste's van de verschillende Clans. Loofpoot vraagt aan Sintelvel dat ze naar de WindClan mag gaan, met wat kruiden. Sparneus vindt niet de kruiden dat hij nodig heeft voor de ziekte te genezen. Eensnor laat Loofpoot de oudste's te verzorgen. Kraaiveder geraakt boos als hij Loofpoot ziet in het oudstenhol, Eensnor laat Kraaiveder bij Loofpoot voor op te letten en haar te helpen. Later geneest ze Donkervoet en Ochtendbloem. Ze keert dan terug naar het DonderClankamp.
Spikkelblad bezoekt Loofpoot in een droom. Spikkelblad vertelt tegen Loofpoot dat ze haar zal helpen voor een nieuwe Maansteen te vinden. Loofpoot vraagt Vosstaart voor mee te gaan met haar. De twee volgt Spikkelblad en vinden een mooie poel. Loofpoot vertelt tegen Vosstaart dat ze beter hier kan blijven, en dat zij zal kijken. Loofpoot ontmoet de voormalige leider van de DonderClan: Blauwster, ze ziet verschillende katten onder anderen de drie kittens van Varenwolk en Schorspels. Loofpoot ziet ook Vlekstaart. Een oudste van de DonderClan die gestorven is door een vergiftigt konijn te eten. Loofpoot merkt op hoe de oudste mooier eruit ziet, en jonger. Ze ontmoet ook Vederstaart die vertelt dat ze tegen Kraaiveder moet vertellen dat hij langer niet meer moet rouwen om haar, Loofpoot belooft dat ze het zal doen.
Ze vertelt tegen haar Clan dat ze een nieuwe Maansteen (Maanpoel) heeft gevonden. Ze mag naar de WindClan voor het nieuws te zeggen tegen Sparneus. Ze geeft ook de boodschap door aan Kraaiveder van Vederstaart.
Ze gaat samen met alle medicijnkatten naar de Maanpoel. Ze ontvangt haar Medicijnkat-naam. Ten ere voor de Maanpoel te vinden. Geeft Sintelvel haar nieuwe naam: Loofpoel.
Tijdens het gevecht tussen Modderklauw en Eensnor, valt ze door twee SchaduwClan-krijgers. Ze kan nog net haar klauwen in de klif steken. Ze vraagt hulp aan Kraaiveder die net in het DonderClankamp is. Kraaiveder zit heletijd tegen iemand te praten. Uiteindelijk helpt Kraaiveder Loofpoel. Kraaiveder bekent zijn gevoelens voor Loofpoel. Loofpoel is geschrokken maar is ook blij omdat ze ook gevoelens voor hem voelt.

Schemering

Binnenkort

zonsondergang loofpoel is met haar Clan al een tijdje in het meer teritorium en opeens worden ze aangevallen door wolven waardoor sintelvel is omgekomen dus veel te veel te doen voor loofpoel waaronder vosstaart heeft gejongd en heeft vier kittens gekregen een daarvan heet Sintelkit en op een of andere manier zit de medicijnkat voor loofpoel ( Sintelvel) in dat lijfje dus haar geest zit in die kitten braamklauw krijgt rare dromen over tijgerster die hem van alles </span>

In De macht van drieEdit

Het tweede gezicht

Toen Gaaipoot omlaag was gevallen, hoorde Loofpoel van hem dat hij geholpen is door een lapjeskat met een zoete geur. Loofpoel bevestigt dan, dat die kat Spikkelblad moet zijn.

Duistere rivier

Binnenkort

Verbannen

Binnenkort

Eclips

Binnenkort

Lange schaduwen

Binnenkort

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Binnenkort

TriviaEdit

Karakter pixelsEdit

Bewerk deze galerij alsjeblieft niet

FamilieEdit

LedenEdit

Partner:

Kraaiveder (vroeger): Levend (volgens Lange schaduwen)

Moeder:

Zandstorm:[8] Levend (volgens Lange schaduwen)

Vader:

Vuurster:[9] Levend (volgens Lange schaduwen)

Zus:

Kwiklicht:[9]  Levend (volgens Lange schaduwen)

Tante:

Prinses:[10] Levend (bevestigd door Erin Hunter)

Half ooms:

Schruk:[11] Dood, onderkomen onbekend
Aspels: Dood, onderkomen onbekend
Vlierkit: Dood, lid van de SterrenClan
Tulpkit: Dood, lid van de SterrenClan

Half tante:

Varenwolk: Levend (volgens Lange schaduwen)

Grootmoeder:

Vlekneus: Status onbekend

Grootvader:

Roodstaart:[12] Dood, lid van de SterrenClan

Neven:

Wolkstaart:[10] Levend (volgens Lange schaduwen)

Half neven:

Spinloper: Levend (volgens Lange schaduwen)
Spitspoot: Dood, lid van de SterrenClan
Sparnaald: Levend (volgens Lange schaduwen)
Vospoot:[13] Levend (volgens Lange schaduwen)

Half nichten:

Witvleugel:[8] Levend (volgens Lange schaduwen)
Moskit: Dood, lid van de SterrenClan
Donskit: Dood, lid van de SterrenClan
IJspoot:[13] Levend (volgens Lange schaduwen)

StamboomEdit

Onbekend

Onbekend

Onbekend

Onbekend
 
Prinses
 
Vuurster
 
Zandstorm
 
Schruk

Lichthart
 
Wolkstaart
 
Vier jongen
 
Loofpoel
 
Kwiklicht
 
Braamklauw

Witvleugel
 
Sparnaald
 
Zie meer

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

CeremoniesEdit

Medicijnkat ceremonieEdit

Sintelvel: "Ik, Sintelvel, medicijnkat van de DonderClan doe een beroep op mijn krijgervoorouders om op deze leerling neer te kijken. Ze heeft hard getraind om het werk van een medicijnkat te begrijpen en met uw hulp zal zij nog vele manen haar Clan dienen. Loofpoot. Beloof jij de plichten van een medicijnkat getrouw te zullen vervullen, je buiten alle Clanrivaliteiten te houden en alle katten gelijk te beschermen met gevaar voor eigen leven?"
Loofpoot: "Dat zweer ik."
Sintelvel: "Dan geef ik je nu uit naam van de SterrenClan je nieuwe als medicijnkat. Loofpoot, van nu af aan zul jij bekend staan als Loofpoel. De SterrenClan eert je moed en je vertrouwen. Door deze plek te vinden heb je bewezen dat dit waarschijnlijk ons nieuwe thuis is."
Iedereen: "Moge de SterrenClan je wensen vervullen."
—Loofpoels medicijnkat ceremonie Sterrenlicht, pagina's 334 - 335

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Vermeld in Middernacht, de Clans
  2. Vermeld in Vuursters missie, pagina 618
  3. Vermeld in Sterrenlicht, pagina 335
  4. Vermeld in Het tweede gezicht, pagina 111
  6. 6,0 6,1 Vermeld in Middernacht, pagina 34
  10. 10,0 10,1 Vermeld in Water en vuur, pagina 135
  11. Vermeld op Vicky's facebook pagina
  12. Vermeld op Vicky's facebook pagina
  13. 13,0 13,1 Vermeld in Het tweede gezicht, de Clans

Hoofdpersonages
De originele reeks VuursterGrijsstreepZandstormBlauwsterTijgersterSpikkelbladGeeltandSintelvel
De nieuwe profetie BraamklauwTaanpelsLoofpoelKwiklichtVederstaartStormvachtKraaivederHavikwindMotvleugel
De macht van drie GaaivederHulstloofLeeuwvlamBriespelsRotsSol
Supereditie VuursterZandstormHemelwaker
Medicijnkatten
DonderClan ValkvleugelSpikkelbladGeeltandSintelvelLoofpoel
SchaduwClan MolpelsGeeltandLoopneusKleinwolk
WindClan MeesvleugelSparneus
RivierClan IJssnorModderpelsMotvleugel
HemelClan HertenstapEchozang

Around Wikia's network

Random Wiki