Wikia

Geslachtman
Schaduwclanlogo
MedicijnkatIcoon
Oudste
Sterrenclanlogo
Loopneusportret
Loopneus
Leefwijze
Huidig: SchaduwClan[1]
Dood
Residentie: SterrenClan[2]
Namen
Medicijnkat:
Commandant:
Leider:
Oudste:
Loopneus[1] (Runningnose)
Loopneus (tijdelijk) (Runningnose)
Loopneus (tijdelijk) (Runningnose)
Loopneus (Runningnose)
Opleiding
Mentor(s): Geeltand
Leerling(en): Kleinwolk
Medicijnkat positie
Voorganger: Geeltand
Opvolger: Kleinwolk
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen, Voor de storm, Gevaar!, Vuurproef, Vuursters missie, Middernacht, Maannacht, Dageraad, Sterrenlicht
Dood: Eclips, Lange schaduwen

Loopneus (Origineel: Runningnose) is een kleine grijs-witte kater[1] met een loopneus.[3] Zijn neus is bedekt met een slijmerig korstje.[bron?]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Hij is aanwezig bij Vuurpoots Grote Vergadering, terwijl hij klaagt over de tweebenen. Hij vertelt een verhaal over hoe er ooit een plant was die kittenhoest kon genezen, maar na de komst van de tweebenen verdween de plant sterven kittens onnodig in het koude weer. Wanneer Vuurpoot terugkeert naar het DonderClankamp vertelt hij Geeltand over de nieuwe positie van Loopneus. Geeltand beweert dat ze niet kan geloven dat hij medicijnkat is geworden, terwijl hij zijn eigen verkoudheid niet eens kon genezen. Veel katten in de DonderClan maken grappen over hen.
Na het gevecht behandelt Geeltand een kitten, die gewond is geraakt en Loopneus geeft haar spinnenwebben om het bloeden te stoppen.

Water en vuur

Loopneus krijgt een boodschap van de SterrenClan dat Nachtpels de nieuwe leider van de SchaduwClan moest worden.
Wanneer Vuurhart Grijsstreep ziet met een loopneus maakt hij bijna een grapje dat hij op Loopneus leek, maar zijn woede voor Grijsstreep omdat hij met Zilverstroom samen is, liet hem stoppen voor Vuurhart iets kon zeggen.

Geheimen

Binnenkort

Voor de storm

Op de Grote Vergadering komt Vuurhart naar Loopneus toe om hem iets te vertellen, en neemt hem mee naar een iets rustiger plekje. Toen Loopneus vroeg wat er was, vertelde Vuurhart dat Geeltand, de oude mentor van Loopneus, is overleden. En terwijl Vuurhart dat vertelde, voelde hij een verse doorn van rouw in zijn hart steken. Na het nieuws van Geeltand's dood te hebben gehoord werden Loopneus' ogen donker van verdriet, hij boog zijn kop en Vuurhart vervolgde dat ze was gestorven toen ze een Clangenoot van het vuur wilde redden, en dat de SterrenClan haar zal eren om haar dapperheid. Loopneus gaf geen antwoord, en wiegde alleen zijn kop langzaam heen en weer. Vuurhart voelde daarna een brok in zijn eigen keel maar hij kon het zich hier niet veroorloven toe te geven aan zijn verdriet. Hij raakte de kop van de kater even aan met zijn neus en trippelde daarna vlug weg.

Gevaar!

Binnenkort

Vuurproef

Binnenkort

Middernacht

Loopneus komt niet voor in Middernacht, maar staat genoteerd bij de Clans. Hij is nu een oudste.

Maannacht

Loopneus komt niet voor in Maannacht, maar staat genoteerd bij de Clans.

Dageraad

Binnenkort

Sterrenlicht

Binnenkort

In De macht van drieEdit

Eclips

Als Gaaipoot de droom van Kleinwolk binnendringt ziet hij Loopneus de vacht van de oude SchaduwClan medicijnkat was vol met grouwe en viltachtige plukken en Gaaipoot vermoed dus dat dit een oude kat is. Als Loopneus aan Kleinwolk vraagt of alles goed gaat met SchaduwClan, antwoord Kleinwolk dat Zwartster erg afwezig is en dat hij alles overlaat aan zijn commandant Kastanjevacht. Als Loopneus vraagt of hij de Clan heeft verlaten antwoord Kleinwolk dat Zwartster ergens anders zit met zijn hoofd. Loopneus verteld dat hij zijn geloof in de SterrenClan aan het verliezen is en dat Kleinwolk hem moet helpen zijn geloof terug te vinden. Binnenkort meer.

Lange schaduwen

Binnenkort

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Binnenkort

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in De wildernis in, de Clans
  2. Vermeld in Eclips, pagina 179
  3. Vermeld in De wildernis in, pagina's 171 - 172

Medicijnkatten
DonderClan ValkvleugelSpikkelbladGeeltandSintelvelLoofpoelGaaiveder
SchaduwClan MolpelsGeeltandLoopneusKleinwolk
WindClan MeesvleugelSparneus
RivierClan IJssnorModderpelsMotvleugel
HemelClan HertenstapEchozang