Wikia

Geslachtvrouw
Schaduwclanlogo
KrijgerIcoon
MoederkatIcoon
Ochtendwolk.afbeelding
Ochtendwolk
Leefwijze
Huidig: SchaduwClan[1]
Namen
Moederkat: Ochtendwolk[1] (Dawncloud)
Familie
Dochter:
Zoon:
Bloesemkit
Moeraskit
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen, Voor de storm

Ochtendwolk (Origineel: Dawncloud) is een kleine gestreepte cyperse poes[1] met gele ogen.[2]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Ochtendwolk is een oudere moederkat van de SchaduwClan, gedwongen voor zichzelf te jagen en te zorgen door de brutaliteit van Brokkelster. Ze is één van Geeltands vrienden, toen Geeltand nog lid was van de SchaduwClan, en is tegen Brokkelster, de leider van de SchaduwClan. Geeltand vertelt dat ze twee kittens, Bloesemkit en Moeraskit had verloren in het gevecht tegen de WindClan en Ochtendwolk vertelt de DonderClan patrouille dat ze niet nog meer kittens wilt verliezen. Ze voegt zich bij de andere katten om Brokkelster te verjagen.
Nadat het is besloten de SchaduwClan aan te vallen en de gestolen kittens te redden, vertelt Ochtendwolk Vuurpoot dat er geen enkele manier is om de kittens ongezien te pakken, omdat Brokkelster verwacht dat de DonderClan ze zou terug stelen. Ze vertelt dat een aanval tegen de SchaduwClan de enige manier is en legt uit dat hun enige hoop is.
Tijdens het gevecht met de SchaduwClan is Ochtendwolk de kat die Vuurpoot waarschuwt voor Klauwkop en zegt dat hij hem gaat aanvallen. Na de waarschuwing gaat ze verder vechten tegen Brokkelsters katten.

Water en vuur

Ochtendwolk komt niet voor in Water en vuur, maar staat genoteerd bij de Clans.

Geheimen

Ochtendwolk komt niet voor in Geheimen, maar staat genoteerd bij de Clans.

Voor de storm

Ochtendwolk komt niet voor in Voor de storm, maar staat genoteerd bij de Clans.

FamilieEdit

LedenEdit

Dochter:

Bloesemkit:[3] Dood, lid van de SterrenClan

Zoon:

Moeraskit:[3] Dood, lid van de SterrenClan

VerwijzingenEdit