Wikia

Warrior Cats

Prinses

557pages on
this wiki
Add New Page
Comments66 Share
Geslachtvrouw.png
Poesiepoes.png
Prinsesportret.png
Prinses
Leefwijze
Huidig: Poesiepoes[1]
Leeftijd
Leeftijd: Ong. 48 manen (4 jaar)
Namen
Poesiepoes: Prinses[1] (Princess)
Familie
Broer:
Half broer:
Zoon:
Vuurster
Schruk
Wolkstaart
Verschijningen
Levend: Water en vuur, Geheimen, Voor de storm, Gevaar!, Vuurproef, Middernacht, Dageraad

Prinses (Origineel: Princess) is een lichtbruine cyperse poes met opvallende witte borst en poten.[1]

GeschiedenisEdit

Water en vuur

Vuurhart ziet Prinses tijdens een jacht en valt haar aan. Dan komt Vuurhart erachter dat het zijn zusje is en Prinses herkent hem ook. Sindsdien gaat hij wel eens bij haar op bezoek.
Prinses vindt dat ze haar eerstgeboren kitten, Wolkkit, aan Vuurhart moet geven om hem krijger te laten worden. Dus Wolkkit sluit zich aan bij de DonderClan.

Geheimen

Vuurhart is aan het jagen in de buurt van de Tweebeenplaats, wanneer ineens zijn naam hoort worden geroepen door Prinses. Ze zegt dat hij er mager uit ziet en biedt hem wat poesiepoesvoedsel aan, maar Vuurhart weigert. Prinses vraagt hoe het met Wolkkit gaat. Vuurhart zegt dat hij al gauw Leerling wordt en dat hij hem dan eens mee zal meenemen.

Voor de storm

Als Vuurhart terug naar het DonderClankamp gaat, ziet Prinses hem. Ze vraagt of alles in orde is, omdat hij en Wolkpoot haar al een tijdje niet meer hadden bezocht. Vuurhart liegt en zegt ja. Prinses denkt dat ze haar niet hadden bezocht vanwege Wolkpoots training. Vuurhart vertelt haar dat hij een grote krijger zal worden, waarop Prinses antwoordt dat ze wist dat hij bijzonder moest zijn, omdat het haar eerstgeborene is. Vuurhart zegt dan snel dat hij moet gaan, ze kijkt teleurgesteld en vraagt Vuurhart om haar binnenkort te bezoeken samen met Wolkpoot.

Gevaar!

Prinses wordt gezien in het bos waar Zandstorm en Vuurhart gaan jagen. Vuurhart vraagt haar wat ze daar komt doen. Ze antwoordt dat ze vuur zag vanuit haar achtertuin en zeer ongerust werd toen hij en Wolkpoot haar niet kwamen bezoeken. Ineens komen er een duo tweebenen, Zandstorm en Vuurhart verstoppen zich snel. Prinses blijft waar ze is tot Zandstorm haar vertelt dat ze zich beter ook kan verstoppen. Wanneer Vuurhart vraagt aan Prinses of zij weet wat de tweebenen zeiden, zei ze dat ze maar een beetje ervan begreep. Wanneer de tweebenen zijn verdwenen, gaat Prinses terug naar haar huis. Nadat Geengezicht gewond is geraakt, neemt Vuurhart Grijsstreep, Wolkstaart en Geengezicht met zich mee om prinses te zien. Toen Wolkstaart haar vertelde dat hij een krijger was geworden, werd Prinses erg trots en blij. Prinses schrikt van Geengezicht door haar verwondingen en hapt naar Geengezicht. Wolkstaart troost Lichthart.

Vuurproef

Wanneer Vuurster en Wolkstaart Prinses bezoeken, is ze blij dat Vuurhart de nieuwe leider van de Clan is. Ze bekijkt hen beiden en zegt dat ze er allebei heel mager uitzie. Daarna vraagt ze of ze wel genoeg te eten hebben. Wolkstaart zegt dat ze zich prima voelen en vertelt haar uit het bos te blijven, omdat er een paar slechte katten rondliepen in het bos. Wolkstaart zegt dit echter niet zo aardig, dus troost Vuurster Prinses en adviseert hij haar om in haar tuin te blijven, en Prinses is dat ook van plan. Wanneer Wolkstaart begint over de BloedClan, wordt Prinses bezorgd. Ze vertelt Vuurster en Wolkstaart dat ze erg voorzichtig moeten zijn.

In de De nieuwe profetie reeksEdit

Middernacht

Prinses komt niet voor in Middernacht, maar staat genoteerd bij de Clans.

Dageraad

Prinses verschijnt niet, maar wordt genoemd door Coby. Lichthart, Wolkstaart en Loofpoot zijn gevangen genomen door tweebenen. Coby, een poesiepoes, is ook gevangen. Wolkstaart vraagt aan Coby of ze zijn moeder kent en hoe het met haar gaat. Hierop antwoordt Coby dat alles goed gaat met Prinses, hoewel er een hond is komen wonen naast haar tweebeenhuis. Coby legt uit dat Prinses aan de hond duidelijk heeft gemaakt wat haar territorium is.

NaamverklaringEdit

Prinses heeft haar naam gekregen van een tweebeen, de reden voor haar naam is onbekend.

FamilieEdit

LedenEdit

Zoon:

Wolkstaart: Levend (volgens Lange schaduwen)

Kleindochter:

Witvleugel: Levend (volgens Lange schaduwen)

Broer:

Vuurster: Levend (volgens Lange schaduwen)

Half broer:

Schruk: Dood, onderkomen onbekend

Nichten:

Loofpoel: Levend (volgens Lange schaduwen)
Kwiklicht : Levend (volgens Lange schaduwen)

StamboomEdit

Onbekend

Onbekend

Onbekend

Onbekend
 
Prinses
 
Vuurster
 
Zandstorm
 
Schruk

Lichthart
 
Wolkstaart
 
Vier jongen
 
Loofpoel
 
Kwiklicht
 
Braamklauw

Witvleugel
 
Sparnaald
 
Zie meer

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in Water en vuur, de Clans

Around Wikia's network

Random Wiki