Wikia

Geslachtman.png
Donderclanlogo.png
LeerlingIcoon.png
Eenling.png

"Dat is niet het enige wat we zullen doen. Eensnor heeft me verteld dat jullie over drie dagen met Schruk gaan vechten - over twee dagen vanaf nu. Wanneer je dat doet zullen wij jullie allebei komen helpen."

– Ravenpoot tegen Vuurster in Vuurproef pagina 304
Ravenpootsportret.png
Ravenpoot
Leefwijze
Huidig: Eenling[1]
Vroeger: DonderClan,[2] LeeuwenClan (Modern)[3]
Leeftijd
Leeftijd: Ong. 50 manen (4.17 jaar)
Namen
Leerling:
Eenling:
Ravenpoot[2] (Ravenpaw)
Ravenpoot[1] (Ravenpaw)
Familie
Broer:
Zus:
Schorspels, Kastanjekit
Kerskit
Opleiding
Mentor(s): Tijgerster[2]
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen, Voor de storm, Gevaar!, Vuurproef, Middernacht, Maannacht, Dageraad
Genoemd: Het tweede gezicht

Ravenpoot (Origineel: Ravenpaw) is een kleine,[bron?] schriele,[2] glanzende[4] pik[5]zwarte kater met een wit vlekje op zijn borst, een wit puntje aan zijn[2] lange, dunne[5] staart[2] en groene ogen.[6]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Vuurpoot hoort Tijgerklauw, Langstaart en Donkerstreep praten over dat zij Ravenpoot uit de weg willen ruimen. Vuurpoot vertelt dit aan Ravenpoot, terwijl Vuurpoot en Grijspoot bezig zijn om de gekidnapte kittens van IJzelvacht terug te halen, brengen ze Ravenpoot naar Vierboom om hem daar afscheid te nemen en hem te sturen naar Rogge's hoeve, zodat hij daar een eenling kan worden. Dit doen ze omdat Tijgerklauw nog wel eens een groot gevaar voor hem zou kunnen zijn. Na het gevecht dat met de SchaduwClan is gevoerd om IJzelvachts kittens terug te halen, vertelt Vuurpoot aan Blauwster dat Ravenpoot dood is.
Binnenkort meer

Water en vuur

Als Vuurhart en Grijsstreep de WindClan katten terug halen lopen ze langs de boerderij van Rogge. De vermagerde WindClan katten zijn helemaal uitgeput. Als ze net aan het overleggen zijn over een geschikte slaapplek met Rogge, komt Ravenpoot uit de stuiken vandaan. Ravenpoot is mollig en minder bang dan toen hij nog bij de DonderClan hoorde. De WindClankatten wantrouwen hem, maar hij trekt zich er niets van aan.
Die nacht slapen Vuurhart, Grijsstreep en de WindClankatten op de boerderij van Rogge. Ravenpoot vertelt zijn oude vrienden dat hij gelukkig is en Rogge is ook blij met zijn nieuwe maatje. Na wat bijgepraat te hebben gaan Vuurhart en Grijsstreep slapen en houdt Ravenpoot de wacht.

Geheimen

Vuurhart en Grijsstreep sluipen na de Grote Vergadering weg naar de schuur van Ravenpoot en Rogge. Ze willen Ravenpoot vragen hoe Eikenhart nu echt is gestorven. Ravenpoot zegt dat de commandant was gedood door vallende rotsen en niet door Roodstaart. Vuurhart verteld Blauwster vervolgens de waarheid over Ravenpoot, dat hij niet dood is maar in Rogge's schuur woont. Blauwster antwoord hierop dat Ravenpoot vast gelukkiger is waar hij nu is, tot Vuurhart's verrassing. Pas nadat Tijgerklauw als verrader bestempeld en verbannen is nodigt zij Ravenpoot uit om terug te keren naar de DonderClan. Ravenpoot weigert maar belooft om de DonderClan zo nu en dan te komen bezoeken.

Voor de storm

Ravenpoot keert terug naar de DonderClan om zijn oude Clangenoten te vertellen dat hij een witte poesiepoes heeft gezien, die later Vuurhart's neef Wolkpoot blijkt te zijn. Ravenpoot neemt Vuurhart mee naar het tweebeennest waar hij Wolkpoot heeft gezien, en helpt Vuurhart en Zandstorm om hem te redden, waarna hij terug naar zijn schuur gaat.

Gevaar!

Ravenpoot wordt volgens Vuurhart's plannen door Eensnor gevraagd om een boodschap aan Blauwster te geven om de vrede tussen de WindClan en de DonderClan te herstellen door de twee Clans elkaar te laten ontmoeten op Vierboom, waar ze kunnen discussiëren over de "gestolen" prooi.
Die nacht verschijnt hij in het DonderClankamp en Vuurhart brengt hem naar Blauwster. Zij en Ravenpoot bespreken dit en Blauwster komt tot de beslissing om een patrouille mee te nemen naar Vierboom, maar als ze het niet eens worden er een gevecht zal plaatsvinden tussen de twee Clans. Ravenpoot en Vuurhart praten daarna nog eventjes voor Ravenpoot terugkeert naar de schuur.

Vuurproef

Hij brengt Rogge naar Vuurster zodat hij over de BloedClan kan vertellen. Hij een Rogge willen meevechten tegen de BloedClan omdat ze vrezen hoe lang ze nog te leven hebben als Schruk en zijn volgers hun boerderij in nemen met al de prooi.

Middernacht

Ravenpoot bezoekt de DonderClan met het nieuws dat er veel tweebenen in zijn territorium rond lopen en hier zij ook reusachtige monsters hadden mee genomen. Vuurster vindt dit niet erg omdat de DonderClan de andere kant op is gelegen dus stuurt hij Ravenpoot naar de WindClan omdat hun woonplaats veel dichter bij ligt dan dat van de zwarte kat. Maar voor Ravenpoot vertrekt ziet hij Braamklauw en begroet de kat. Dan merkt de eenling dat er iets mis is, Braamklauw vertelt dat hij een droom had gehad waarbij hij in zoutwater terecht kwam. Ravenpoot zegt dat deze plaats echt bestaat en er al katten bij hem op bezoek zijn geweest die er leefden. Deze plaats wordt Zinkendezonplaats genoemd. Wanneer de twee uitgepraat zijn vertrekt de eenling naar zijn thuis. Een tijdje later wanneer Braamklauw, Taanpels, Vederstaart, Stormvacht, Kraaiveder en Kwiklicht op reis vertrekken, blijven ze een nachtje in de schuur van Rogge en Ravenpoot slapen. Daar proppen ze zich vol met muizen om goed gevoed te beginnen aan hun reis.

Maannacht

Binnenkort

Dageraad

Binnenkort

In De macht van drieEdit

Het tweede gezicht

Binnenkort

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Binnenkort

NaamverklaringEdit

Hij heet Ravenpoot omdat hij net zo een zwarte vacht heeft als een raaf.

FamilieEdit

LedenEdit

Broer:

Schorspels:[7] Levend (volgens Lange schaduwen)

Neven:

Spinloper: Levend (volgens Lange schaduwen)
Spitspoot: Dood, lid van de SterrenClan
Sparnaald: Levend (volgens Lange schaduwen)
Vospoot: Levend (volgens Lange schaduwen)

Nichten:

Moskit: Dood, lid van de SterrenClan
Donskit: Dood, lid van de SterrenClan
IJspoot: Levend (volgens Lange schaduwen)

Achterneef:

Paddekit:[8] Levend (volgens Lange schaduwen)

Achternicht:

Rozenkit:[8] Levend (volgens Lange schaduwen)

StamboomEdit

Roodstaart

Vlekneus

Witstorm

Zie meer
 
Onbekend
 
Onbekend

Zie meer
 
Zandstorm
 
Vlierkit
 
Tulpkit
 
Aspels
 
Varenwolk
 
Schorspels
 
Ravenpoot

Spitspoot
 
Moskit
 
Donskit
 
Witvleugel
 
Sparnaald
 
Vospoot
 
IJspoot

Spinloper
 
Madelief
 
Zie meer

Rozenkit
 
Paddekit

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 Vermeld in Water en vuur, pagina 89
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Vermeld in De wildernis in, de Clans
  3. Vermeld in Vuurproef, pagina 257
  4. Vermeld in Water en vuur, pagina 88
  5. 5,0 5,1 Vermeld in De wildernis in, pagina 54
  6. Vermeld in De wildernis in, pagina 234
  7. Vermeld op Vicky's Facebook Pagina
  8. 8,0 8,1 Vermeld in Verbannen, de Clans

Around Wikia's network

Random Wiki