Wikia

Geslachtman.png
BloedClanlogo.png
Eenling.png
Barley.jpg
Rogge
Leefwijze
Huidig: Eenling[1]
Vroeger: LeeuwenClan (Modern), BloedClan
Namen
Eenling:
BloedClan:
Rogge[1] (Barley)
Rogge (Barley)
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen, Voor de storm, Gevaar!, Vuurproef, Middernacht, Maannacht, Dageraad

Rogge (Origineel: Barley) is een kleine, forse, gespierde[1] zwart-witte kater[2] met heldere, blauwe ogen.[3]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Rogge is een Eenling die in een schuur woont (ook wel Rogge's hoeve genoemd). Toen Blauwster, Tijgerklauw, Vuurpoot, Grijspoot en Ravenpoot terugkwamen van hun reis naar de Maansteen, begroette Rogge hen hartelijk. Hij wordt gezien als een van de goede vrienden van Blauwster. Tijgerklauw vindt het wel heel verdacht lijken en stelt Rogge vele vragen. Rogge vertelt de patrouille dat er honden zijn op hun terugweg en dat ze de andere kant op moeten gaan. Ze volgen het advies van Rogge op, maar uiteindelijk wordt de groep katten aangevallen door ratten. Tijgerklauw gaat er van uit dat Rogge ze in een val heeft gestuurd. Voordat er katten gewond raken, duikt Rogge op en helpt hen bij het verslaan van de ratten. Hij helpt Blauwster en probeert haar te redden, maar Blauwster verliest een leven in het gevecht. Rogge heeft medelijden met haar. Tijgerklauw is woedend en geeft Rogge de schuld van het verloren leven van Blauwster. Vuurpoot helpt Rogge door te zeggen dat hij beter kan gaan, omdat Tijgerklauw niet rustiger wordt. Daarna, Als Blauwster zegt dat ze levend door de ratten opgegeten zou zijn als Tijgerklauw haar niet gered had, zegt Vuurpoot haar dat het Rogge was die haar had gered, niet Tijgerklauw, en dat Tijgerklauw Rogge weg had gejaagd omdat hij Rogge niet vertrouwde.
Wanneer Vuurpoot denkt dat Ravenpoot niet langer veilig is in de DonderClan. Dus gaat Vuurpoot op een zoektocht met Ravenpoot om Rogge te vinden. Vuurpoot wil het bijna opgeven, maar Ravenpoot zegt dat hij de weg weet. Later komen ze bij Rogge’s hoeve en geeft Rogge toestemming om Ravenpoot bij hem te laten wonen.

Water en vuur

Wanneer Vuurhart en Grijsstreep de WindClan terugbrengen naar hun territorium, moeten ze uiteindelijk stoppen voor de nacht. Vuurhart vertelt dat Ravenpoot hun kan helpen onderdak te vinden voor de nacht. Ravenpoot stemt ermee in en gaat naar Rogge om te vragen of hij het ook goed vindt. Als Rogge de natte katten ziet, neemt hij ze meteen mee naar de schuur. Een van de WindClanoudste mompelt dat het een schuur van tweebenen is, maar Rogge zegt dat tweebenen er nooit meer komen. Rogge laat de WindClan verblijven in zijn schuur. Vuurhart verontschuldigt zich voor de menigte van katten die ineens in zijn schuur willen slapen, maar Rogge antwoordt dat het niet erg is. Hij voorziet hen van voedsel en onderdak, maar het is duidelijk dat hij zich ongemakkelijk voelt met zoveel katten. Vuurhart vraagt Ravenpoot hoe hij zijn nieuwe leven met Rogge vindt, nadat Vuurhart en Grijsstreep hem voor de veiligheid daar hadden achtergelaten. Ravenpoot vertelt hem het verhaal en ook dat Rogge aardig voor hem is.

Geheimen

Rogge verschijnt in Vuurharts gedachten wanneer hij denkt aan Ravenpoot. Vuurhart vertelt dat hij hem achtergelaten heeft in een boerderij om met Rogge te leven.
Wanneer Vuurhart en Grijsstreep met Ravenpoot willen spreken over de moordenaar van Roodstaart. Als ze naar de schuur gaan, nodigt Rogge Vuurhart en Grijsstreep uit. Hij merkt op dat wat ze willen zeggen zeer belangrijk is, zoals zij hebben gereisd langs de heide in de regen. Hij laat hen aan het woord en zegt dat ze vrij zijn om te jagen, want er zijn genoeg muizen. Ravenpoot stemt in en ze laten de katten eten.

Voor de storm

Rogge komt niet voor in Voor de storm, maar staat genoteerd bij de Clans.

Gevaar!

Rogge komt niet voor in Gevaar!, maar staat genoteerd bij de Clans.

Vuurproef

Rogge zegt dat hij vroeger lid was van de BloedClan, maar dat hij er weg is gegaan vanwege de verschrikkelijke omstandigheden. Hij legt Vuurster uit wat voor iemand Schruk en zijn volgers zijn en hoe de hiërarchie van de BloedClan in elkaar zit. Hij en Ravenpoot willen meevechten in het gevecht tegen de BloedClan, omdat ze vrezen dat Schruk hun boerderij met al de prooi zal innemen. 

Middernacht

Wanneer Braamklauw, Kraaipoot, Vederstaart, Kwikpoot, Stormvacht en Taanpels naar de Zinkendezonplaats gaan, geven Rogge en Ravenpoot hen de kans om te overnachten in hun schuur. Zij leveren de zes katten voedsel en onderdak, en vertellen over de plek waar de zon ondergaat. Ze vertellen hen dat het net zo is als een rivier met slechts één oever en meer water dan ooit kan worden gedacht. Braamklauw merkt op dat Rogge het erg ongemakkelijk vindt met alle katten om hem heen, terwijl Ravenpoot maar blijft praten.

Maannacht

Rogge komt niet voor in Maannacht, maar staat genoteerd bij de Clans.

Dageraad

Wanneer de Clans op weg zijn naar een nieuw huis en naar de schuur komen, merkt Rogge op dat de Clankatten half uitgehongerd zijn, en moeten blijven voor de nacht. Hij wijst erop dat alle katten nooit zouden passen in de schuur en dat de tweebenen gek zouden worden als ze al die katten zien. Hij stelt voor dat ze overnachten in een oud, kapot Tweebeennest in de buurt van de boerderij. Rogge en Ravenpoot leiden de krijgers rond om de beste plaatsen waar je kunt jagen te laten zien. Dit is de laatste keer dat de Clankatten Rogge hebben gezien.

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Hij wordt het eerste vermeld wanneer Vuurster langs hun schuur kwam om naar de Maansteen te reizen. Hij liet Ravenpoot en Vuurster bijpraten met wat ze precies allemaal hebben gedaan.

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in De wildernis in, pagina 214
  2. Vermeld in De wildernis in, de Clans
  3. Vermeld op Vicky's Facebook page

Around Wikia's network

Random Wiki