Wikia

Geslachtman

"Je had nooit gedacht dat een kat zo lelijk kon worden. Een kat heeft wind en zon nodig om zijn vacht te laten glanzen en goede jachtpartijen om zijn nagels kort te houden. Maar ik moet dicht bij diegenen van onze krijgervoorouders blijven, die hun plaats onde de aarde hebben ingenomen."

Rots tegen Vallend Blad in Duistere rivier pagina 18
Rock
Rots (M3)
Leefwijze
Huidig: Onbekend
Namen
Naam: Rots[1] (Rock)
Verschijningen
Levend: Duistere rivier, Verbannen, Lange schaduwen

Rots (Origineel: Rock) is een kale kater met een paar bosjes haar langs zijn ruggengraat,[1] een uitgezakt lichaam,[2] blinde,[1] witte[3] ogen die uitpuilen als eieren, lange vervormde klauwen,[1] en een kaal sliertje als staart.[4]

GeschiedenisEdit

In De macht van drieEdit

Duistere rivier

Binnenkort

Verbannen

Binnenkort

Lange schaduwen

Nadat Schaduw, Rivier, Donder, Wind en Middernacht praten over waarom Middernacht geheimen van de Clans aan Sol heeft onthuld kwam Rots naar Middernacht toe en zei dat hij al van tevoren al wist dat de Clanleiders het af zouden keuren dat ze Sol in vertrouwen nam. Hij zei ook dat de macht van drie er aan kwam en dat de Clans gereed moesten staan.

TekstenEdit

Rots: "Ik kan je verbijstering voelen. Hij prikt in mijn vel als een doornstruik."
Vallend Blad: "Het-het spijt me. Ik had alleen nooit gedacht..."
Rots: "Je had nooit gedacht dat een kat zo lelijk kon worden. Een kat heeft wind en zon nodig om zijn vacht te laten glanzen en goede jachtpartijen om zijn nagels kort te houden. Maar ik moet dicht bij diegenen van onze krijgervoorouders blijven, die hun plaats onder de aarde hebben ingenomen."
Vallend blad: "Daar zijn we je heel dankbaar voor."
Rots: "Je hoeft me niet te bedanken. Het was een bestemming die ik moest volgen. Grote kans trouwens dat je dankbaarheid verdwijnt zodra je inwijding is begonnnen. De niet doorgestreepte krassen staan voor de katten die de tunnels ingingen maar er niet meer uitkwamen."
Vallend Blad: "Welke tunnels waren dat precies?"
Rots: "Ik kan je niet helpen. Om een scherpklauw te worden, moet je zelf de weg naar buiten vinden. Ik kan je uitsluitend de zegen van je voorouders meegeven."
Vallend Blad: "Kun je me geen enkele hint geven?"
Rots: "In het donker zul je het alleen van je instinct moeten hebben. Volg je instinct, en als het je niet bedriegt zul je veilig zijn."
Vallend Blad: "En als mijn instinct me wel bedriegt?"
Rots: "Dan zul je in duisternis sterven."
—Rots en Vallend Blad Duistere rivier, pagina's 17 - 19

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Vermeld in Duistere rivier, pagina 17
  2. Vermeld in Verbannen, pagina 379
  3. Vermeld in Duistere rivier, pagina 266
  4. Vermeld in Verbannen, pagina 380