Wikia

Warrior Cats

Sol

557pages on
this wiki
Add New Page
Comments28 Share
Geslachtman.png
Eenling.png
Sol.afbeelding.png
Sol
Leefwijze
Huidig: Eenling[1]
Namen
Eenling: Sol[2] (Sol)
Verschijningen
Levend: Eclips, Lange schaduwen

Sol (Origineel: Sol) is een grote,[3] stevig gebouwde[4] langharige schildpadkater[2] met donkerbruine en witte vlekken[3] een lange zwarte rug, een spitse snuit, grote wijd uitstaande oren, een dikke[5] gebogen staart met een pluim aan het uiteinde,[4] een dikke[6] zachte vacht, botte nagels,[7] strakke spieren[6] bleekgele ogen[2] en een diepe stem.[8]

GeschiedenisEdit

In De macht van drieEdit

Eclips

Hulstpoot ziet Sol in de verte op het territorium van de WindClan en denkt dat het een leeuw is, Vosstaart zegt dat het een gewone kat is maar zeker geen WindClankat. Als de twee Stropels en Doornklauw erover vertellen zegt Doornklauw dat het belangrijkste is dat het van hun territorium afblijft.
Doornklauw, Roosrijp en Sparnaald vinden Sol op de grens van de WindClan en nemen hem mee na het kamp. Vuurster wil eerst dat Sol weggaat maar die zegt dat die eerst iets wil zeggen tegen de Medicijnkat. Loofpoel en Gaaipoot gaan samen met Sol naar heg bos en Sol zegt dat er duisternis op komst is. Hij spreekt ook zijn twijfels of de SterrenClan wel altijd alles kan weten. Daarna wordt hij terug naar de grens begeleid.
Gaaipoot geloofd dat Sol het antwoord weet waarom de eclips kwam. Hij, Hulstpoot en Leeuwpoot gaan hem zoeken en vinden hem bij het verlaten tweebeennest. Sol weet wat van de eclips en ook over de profetie over Leeuwpoot, Gaaipoot en Hulstpoot. Gaaipoot is erg nieuwsgierig en wil alles weten. Hij vraagt of Sol hun mentor wordt en dat hij op territorium van de DonderClan verblijft. Sol gaat akkoord met beide dingen. Op de terugweg worden Gaaipoot, Hulstpoot, Leeuwpoot en Sol door een patrouille van de SchaduwClan betrapt die dacht dat de vier katten spioneerde en ze werden naar Zwartster gebracht. Sol wil heel graag Zwartster ontmoeten dus gaat met plezier mee. Sommige SchaduwClankatten horen van de DonderClanleerlingen dat Sol de Eclips kon voorspellen en zijn verbaasd. Sol en Zwartster praten over dat de SterrenClan wel juist zat op Clans naar het meer te sturen en Zwartster geeft toe dat hij daar zijn twijfels over had en dat de SchaduwClan het hier erg moeilijk heeft. Sol wil nu bij de SchaduwClan verblijven en Zwartster gaat akkoord, Hulstpoot en Gaaipoot wilde protesteren maar Leeuwpoot zei dag het beter is als ze weggingen. Als Hulstpoot het kamp verlaat ziet ze Sol en Zwartster met gedempte stemmen met elkaar overleggen.
Sol kan Zwartster overtuigen dat de SterrenClan geen macht heeft. De twee gaan naar de volgende Grote Vergadering waar Zwartster aan de andere Clans meedeelt dat SchaduwClan niet meer in de SterrenClan geloofd, niet meer volgens de Krijgscode zal leven en niet meer dan volgende Grote vergaderingen zal gaan.

Lange schaduwen

Binnenkort

VerwijzingenEdit

  1. Vermeld in Eclips, pagina 205
  2. 2,0 2,1 2,2 Vermeld in Eclips, de Clans
  3. 3,0 3,1 Vermeld in Eclips, pagina 203
  4. 4,0 4,1 Vermeld in Eclips, pagina 186
  5. Vermeld in Eclips, pagina 321
  6. 6,0 6,1 Vermeld in Eclips, pagina 336
  7. Vermeld in Eclips, pagina 328
  8. Vermeld in Eclips, pagina 319

Hoofdpersonages
De originele reeks VuursterGrijsstreepZandstormBlauwsterTijgersterSpikkelbladGeeltandSintelvel
De nieuwe profetie BraamklauwTaanpelsLoofpoelKwiklichtVederstaartStormvachtKraaivederHavikwindMotvleugel
De macht van drie GaaivederHulstloofLeeuwvlamBriespelsRotsSol
Supereditie VuursterZandstormHemelwaker

Around Wikia's network

Random Wiki