Wikia

Warrior Cats

Victoria Holmes

576pages on
this wiki
Add New Page
Comments30 Share
Klasse Pagina.png
Victoria Holmes.jpg
Victoria Holmes
Woonplaats
Huidig: Londen
Vroeger: Berkshire, Engeland
Geboortedatum
17 juli 1975
Boeken
Warrior Cats serie: De verhaallijn van alle Warrior Cats boeken, Cats of the Clans, Battles of the Clans, Hollyleaf's Story, Mistystar's Omen, Cloudstar's Journey
Andere boeken: Rider in the Dark, The Horse from the Sea, Heart of Fire

Victoria Holmes (Vicky) is de redacteur van de bestseller serie Warrior Cats, geschreven door Kate Cary, Cherith Baldry en Tui Sutherland, onder de pennaam Erin Hunter. Ze is 41 jaar.

BiografieEdit

Victoria Holmes is geboren op 17 juli in Berkshire, Engeland. Ze verblijft tijdelijk in London, Engeland.[1]
Ze is opgegroeid op een boerderij en leerde paard- en ponyrijden op haar tweede. Ze hield van het lezen en schrijven van haar eigen verhalen, zelfs op zo'n jonge leeftijd. Ze studeerde Engels op Universiteit van Oxford[2] in natuurlijk Oxford, Engeland,[3] waar de prachtige oude gebouwen en gevoel voor traditie ervoor hebben gezorgd dat ze geïnteresseerd is in geschiedenis.[2] Nadat ze afgestudeerd was in Oxford, nam ze een jaar vrij om te werken met paarden. Na haar jaartje vrij werd ze docente Engels. Later besloot ze dat lesgeven niet meer iets voor haar was en werd een redacteur voor Working Partners.[4]
Ze is nu de redacteur van de Warrior Cats serie, waar Vicky Holmes de verhaallijnen creëert en Kate en Cherith de verhalen op papier brengen.[5] Holmes is ook verantwoordelijk voor het behouden van de samenhang van de serie en ervoor te zorgen dat er een consequente 'stem' in de boeken zit.[2] Ze is ook degene die de 'Erin Hunter Author Tracker' e-mails schrijft. Ze heeft alle titels van de boeken en het pseudoniem Erin Hunter bedacht.[6] Toen ze jonger was werd ze 'Muis' genoemd door haar vrienden en familie en toevallig is haar Warrior Cats naam Muispoot, volgens de officiële Warrior Cats website.[7]
Ze houdt van chocolade brownies bakken, hangen met haar vrienden, een planning maken om haar huis op te knappen, spelen met haar neefjes en nichtje en nieuwe verhalen bedenken.[8] Ze heeft ook gezegd dat alles wat niet door mensen is gemaakt haar inspireert.[1] Ook houdt Vicky ervan om te ontsnappen naar het Engelse platteland wanneer ze maar kan, om te paardrijden en haar hond Missy uit te laten.[2]

Warrior Cats boekenEdit

Binnenkort

Andere boekenEdit

Binnenkort

TriviaEdit

  • Ze heeft gezegd dat Tijgersters dood het leukst was om te schrijven in de Warrior Cats serie.[9]
  • Haar favoriete personages zijn Ravenpoot, Wolkstaart en Braamklauw.[9]
  • Als ze een Warrior Cat kon zijn, zou ze Ravenpoot, Kwiklicht of Loofpoel zijn.[9]
  • Haar favoriete Warrior Cats boek is Vuurproef.[9]
    • Later vermeldde ze dat haar favoriet Bluestar's Prophecy is.[bron?]
  • Ze was verdrietig toen ze Sintelvel en Vederstaarts dood schreef.[10]
  • Ze vindt dat het beste boek waar ze aan heeft gewerkt Bluestar's Prophecy is.[11]
  • Ze speelde viool en fluit toen ze jong was.[bron?]
  • Ze wou dat ze de naam voor gemotoriseerde voortuigen kon veranderen (monsters) omdat ze het heel erg haat.[bron?]
  • Als ze een kat zou zijn, zou ze een RivierClanmedicijnkatleerling zijn genaamd Muispoot[bron?] (een kleine, magere, kortharige bruine poes met zwarte poten en oorpuntjes en groene ogen).[bron?]
  • Ze heeft heel veel katten gehad toen ze klein was en ze woonden allemaal op een boerderij.[bron?]
  • Ze had een staffordshire-bulterriër genaamd Missy.[bron?] Ze is helaas ingeslapen op 10 augustus 2015.[12]
  • Als ze mocht kiezen waar ze wil touren, zou ze naar Rusland, Japan en Finland gaan, omdat ze van koude landen houdt.[bron?]

Binnenkort meer

Zie ookEdit

Externe linksEdit

VerwijzingenEdit

Personen uit het echte leven die betrokken zijn bij de Warrior Cats serie
Engelse versie
Auteurs en redacteurs Kate CaryCherith BaldryTui SutherlandVictoria HolmesErica Sussman
Illustratoren Wayne McLoughlinOwen RichardsonJames BarryBettina KurkoskiDon Hudson
Vormgevers Megan StittKarin PaprockiRay ShappellHilary Zarycky
Nederlandse versie
Vertalers Huberte VriesendorpPauline Akkerhuis
Vormgevers Josefine SweermanCatalina Steenkoop

Around Wikia's network

Random Wiki