Wikia

Geslachtman
Poesiepoes

"In elk geval heeft Henri me verteld dat er allerlei gevaarlijke dieren rondlopen. Enorme wilde katten die levende konijnen opvreten voor het ontbijt en hun nagels scherpen op oude beenderen."

– Vlekje tegen Rufus in De wildernis in pagina 21
Vlekjesportret
Vlekje
Leefwijze
Huidig: Poesiepoes[1]
Namen
Kitten:
Poesiepoes:
Vlekje[bron?] (Smudge)
Vlekje[1] (Smudge)
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen, Voor de storm, Gevaar!, Vuurproef, Vuursters missie
Genoemd: Dageraad

Vlekje (Origineel: Smudge) is een mollige zwart-witte[1] kater[2] met zwarte schouders, een wit staartpuntje,[3] een smal gezicht en ronde[4] amberkleurige ogen.[2]

GeschiedenisEdit

In de De originele reeksEdit

De wildernis in

Vlekje is een poesiepoes en een goede vriend van Rufus. Hij groet Rufus terwijl zijn vriend op het hek van zijn tweebeennest zit. Vlekje vraagt of Rufus het bos in gaat en is het er niet mee eens als Rufus zegt van wel. Vlekje vertelt hoe een andere poesiepoes, Henri, ooit het bos is ingegaan en een roodborstje heeft gevangen. Rufus gelooft hem niet omdat hij Henri kent als een dikke, luie kat. Vlekje beweert dat Henri hem heeft verteld over gevaarlijke dieren en wilde katten die in de bossen rondlopen, maar geeft dan op met het tegenhouden van Rufus. Vlekje gaat weer terug naar zijn eigen tuin terwijl Rufus het bos ingaat.
De volgende dag vraagt Vlekje aan Rufus hoe zijn bezoek aan het bos was. Hij schrikt als Rufus vertelt dat hij heeft gevochten met één van de wilde katten. Wanneer Rufus besluit zich aan te sluiten bij de DonderClan, is Vlekje van streek en smeekt hem om te blijven. Later accepteert hij dat zijn vriend hem zal verlaten. Vlekje brengt de rest van de ochtend met Rufus door. Ze bezoeken oude vrienden en nemen later afscheid van elkaar voordat Rufus vertrekt.
Later komt hij Rufus, nu Vuurpoot, tegen terwijl hij een beoordeling heeft. De twee herkennen elkaar eerst niet, maar wanneer ze dat wel doen, beginnen ze met elkaar te praten. Tijgerklauw is getuige van dit gesprek en meldt de gebeurtenis bij Blauwster.

Water en vuur

Vlekje komt niet voor in Water en vuur, maar staat genoteerd bij de Clans.

Geheimen

Vlekje komt niet voor in Geheimen, maar staat genoteerd bij de Clans.

Voor de storm

Vlekje komt niet voor in Voor de storm, maar staat genoteerd bij de Clans.

Gevaar!

Vlekje komt niet voor in Gevaar!, maar staat genoteerd bij de Clans.

Vuurproef

Als Vuurster naar de Tweebeenplaats gaat om zijn oude thuis een bezoekje te gunnen, ziet hij Vlekje praten met een ongenoemde vrouwtjeskat die nu waarschijnlijk in zijn vroegere huis woont.

Dageraad

Vlekje komt niet voor in dit boek, maar wordt door Coby genoemd die Loofpoot ontmoet en naar haar Clanleven vraagt, waarna zij over Vlekje vertelt die Rufus' vriend is geweest.

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Binnenkort

TriviaEdit

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Vermeld in De wildernis in, de Clans
  2. 2,0 2,1 Vermeld in De wildernis in, pagina 21
  3. Vermeld in De wildernis in, pagina 154
  4. Vermeld in De wildernis in, pagina 152