Wikia

Warrior Cats

Vuurster

576pages on
this wiki
Add New Page
Comments382 Share
Geslachtman.png
Poesiepoes.png
Donderclanlogo.png
LeerlingIcoon.png
KrijgerIcoon.png
CommandantIcoon.png
LeidersterIcoon.png

"Vuur zal de Clan redden. Dat heb jij nooit begrepen, hè? Zelfs niet toen ik jou je leerlingnaam Vuurpoot gaf. En ik ging er zelf aan twijfelen toen vuur door het kamp raasde. Toch zie ik nu dat het waar was, Vuurhart. Jij bent het vuur dat de DonderClan zal redden. Jij zult een groot leider worden. Een van de grootste die het woud ooit heeft gekend. Je zult de warmte van vuur hebben om je Clan te beschermen en woestheid van vuur om hen te verdedigen. Jij zult Vuurster zijn, het licht van de DonderClan."

Blauwster tegen Vuurhart in Gevaar! pagina's 372 - 373
Vuurstersportret.png
Vuurster
Leefwijze
Huidig: DonderClan[1]
Vroeger: Poesiepoes,[2] LeeuwenClan (Modern)[3]
Leeftijd
Leeftijd: Ong. 50 manen (4,17 jaar)[4]
Namen
Poesiepoes:
Leerling:
Krijger:
Commandant:
Leider:
Rufus[5] (Rusty)
Vuurpoot[1] (Firepaw)
Vuurhart[6] (Fireheart)
Vuurhart[7] (Fireheart)
Vuurster[8] (Firestar)
Familie
Zus:
Half broer:
Partner:
Dochters:
Prinses
Schruk
Zandstorm
Loofpoel, Kwiklicht
Opleiding
Mentor(s): Leeuwenhart,[9] Tijgerster,[9] Blauwster[10]
Leerling(en): Sintelvel,[11] Stropels (onofficieel en tijdelijk),[12] Wolkstaart,[13] Braamklauw[14]
Commandant positie
Voorganger: Tijgerklauw[7]
Opvolger: Witstorm[15]
Leider positie
Voorganger: Blauwster[8]
Verschijningen
Levend: De wildernis in, Water en vuur, Geheimen, Voor de storm, Gevaar!, Vuurproef, Vuursters missie, Middernacht, Maannacht, Dageraad, Sterrenlicht, Schemering, Zonsondergang, Het tweede gezicht, Duistere rivier, Verbannen, Eclips, Lange schaduwen

Vuurster (Origineel: Firestar) is een lenige,[16] gespierde,[17] rode kater[18] met een dikke[19] vlammend rode vacht,[1] heldere[20] smaragdgroene ogen,[bron?] vlijmscherpe nagels,[2] een lange staart,[21] sterke achterpoten,[22] krachtige schouders[21] en zachte zwarte zoolkussentjes.[23]

GeschiedenisEdit

De wildernis in

Rufus is een poesiepoes die in een huis aan de rand van het bos woont. Hij krijgt vaak dromen over dat hij in het bos op een muis jaagt, maar steeds mislukt het weer. Op een dag besluit hij in het echt het bos te verkennen, maar wanneer hij van de schutting tussen zijn tuin en de wildernis springt, hoort zijn vriend Vlekje het belletje aan zijn halsband rinkelen en vraagt hij Rufus waar hij naartoe gaat. Rufus zegt dat hij het bos in gaat, maar Vlekje waarschuwt hem dat daar enorme wilde katten rondlopen. Rufus wordt zenuwachtig van zijn beweringen, maar toch waagt hij het bos in te gaan.
In het bos ziet Rufus een echte muis rondlopen. Tijdens dat hij het probeert te besluipen, ziet hij een dikke rode staart en gaat hij er nieuwsgierig achteraan. Maar dan wordt hij aangevallen door een jonge kat. Rufus vecht dapper terug. Op een gegeven moment stopt de kat met vechten en begint hij tegen Rufus te praten. De aanvaller heet Grijspoot en hij is een DonderClanleerling. Rufus is teleurgesteld dat de jonge kat niet verder wilt vechten. Grijspoot vertelt wat over zichzelf en over de woudClans die in het bos leven, maar Rufus begrijpt er niet zo veel van. Dan ruikt Grijspoot andere katten van zijn Clan en hij zegt tegen Rufus dat hij weg moet gaan, maar het is al te laat. Twee DonderClankatten, genaamd Blauwster en Leeuwenhart, komen uit de struiken tevoorschijn. Blauwster vertelt dat ze heeft toegekeken en dat Rufus goed heeft gevochten voor een poesiepoes. Maar Leeuwenhart zegt dat het maar een poesiepoes is en dat hij terug gestuurd moet worden naar zijn tweebenen.
Rufus voelt zich gekwetst. Hij zegt dat hij alleen maar een paar muizen wilt vangen en dat er genoeg overblijven. Blauwster wordt boos en zegt dat er nooit genoeg voor hen allemaal is. Rufus is geschrokken van haar boosheid en zegt dat hij nooit meer in het bos zal jagen. Blauwster kalmeert. Rufus begint vragen te stellen aan Blauwster over het Clanleven. Dan vraagt Blauwster of Rufus zich bij de DonderClan wil voegen. Rufus is verbluft. Hij vraagt of hij over het antwoord na mag denken. Blauwster vindt dat goed; bij de volgende zonhoog moet hij het antwoord geven. Wanneer hij thuis komt, vertelt hij Vlekje over zijn ontmoeting met de wilde katten en dat hij is uitgenodigd zich bij hun Clan aan te sluiten. Vlekje is verbijsterd en zegt dat hij ze beter niet kan vertrouwen, maar Rufus zegt dat ze wel te vertrouwen zijn. Hij heeft besloten zich bij hen aan te sluiten en hij brengt nog één ochtend met zijn vriend door, voor hij hem verlaat.
Als Rufus weer terug naar het bos gaat, komt hij Leeuwenhart tegen, samen met een oudere krijger genaamd Witstorm. Rufus is nerveus bij het zien van Witstorm, maar Leeuwenhart zegt dat hij zich moet ontspannen. Dan wordt Rufus meegenomen naar het DonderClankamp. Leeuwenhart en Witstorm vertellen hem wat over het Clanleven. Daarna verklaart Blauwster aan haar Clan dat ze poesiepoes Rufus in de Clan wilt opnemen. Veel katten zijn verbaasd. Een jonge krijger die Langstaart heet bespot Rufus om zijn afkomst en zegt dat hij geen Clankrijger kan worden. Rufus beschouwt dit als een uitdaging en valt Langstaart aan. Uiteindelijk stopt Blauwster het gevecht nadat Langstaart een scheur in zijn oor heeft gekregen en Rufus is verlost van zijn halsband. Zijn gescheurde halsband beschouwt Blauwster als een teken dat Rufus een Clankat kan zijn, en geeft hem zijn leerlingennaam Vuurpoot, naar zijn vlamkleurige vacht.
Vuurpoot wordt opgeleid door Leeuwenhart en Tijgerklauw. Vuurpoot wordt vaak gepest om zijn afkomst, vooral door Tijgerklauw, Zandpoot en Schorspoot. Grijspoot blijft aan Vuurpoots kant en ze worden beste vrienden. Ravenpoot wordt ook hun vriend, waardoor zijn bedeesdheid vermindert, hoewel Tijgerklauw, zijn mentor, hem tijdens de trainingen nog altijd onder druk zet. Vuurpoot leert snel en hij kan al gauw omgaan met de Clangewoontes.
Op een dag ontmoet Vuurpoot een SchaduwClankat genaamd Geeltand. Zij is verbannen uit haar Clan door de SchaduwClanleider Brokkelster en nu leeft ze als zwerfkat. Ze vechten tegen elkaar en uiteindelijk verliest Geeltand het gevecht omdat ze te zwak en hongerig is. Vuurpoot krijgt medelijden met haar en in plaats van met haar naar Blauwster te gaan, geeft hij haar te eten, voordat hij zijn eigen Clan heeft gevoed. Nadat ze beide hebben gegeten, betrapt een DonderClanpatrouille hen. Ze nemen Geeltand als hun gevangenen. Vuurpoots straf voor het breken van de krijgscode is het zorgen voor de humeurige Geeltand. En tot de Clans verbazing, benoemt Blauwster zichzelf als Vuurpoots mentor om de trainingen te versnellen.
Vuurpoot realiseert dat zijn vriend Ravenpoot in gevaar is wanneer hij een gesprek heeft afgeluisterd van Tijgerklauw, Langstaart en Donkerstreep, waarbij Tijgerklauw hen wijs probeert te maken dat de leerling een verrader is. Vuurpoot vindt dat Ravenpoot niet langer veilig is in de DonderClan. Samen met Grijspoot helpt Vuurpoot hem te ontsnappen uit de Clan en Ravenpoot begint een leven bij de eenling Rogge op de boerderij. Vuurpoot en Grijspoot vertellen de Clan dat Ravenpoot dood is, zodat hij beschermd is tegen Tijgerklauw. Vuurpoot is geschokt en verdrietig wanneer Spikkelblad, de DonderClanmedicijnkat, is vermoord. Het is duidelijk dat hij haar erg mocht, ook al weet hij dat dat tegen de krijgscode is omdat medicijnkatten geen partner en jongen mogen hebben.
Blauwster stuurt Vuurpoot en Grijspoot naar het SchaduwClanterritorium om Geeltand te vinden en haar te vragen of ze IJzelvachts jongen heeft gestolen om ze weer terug te brengen. Later komen ze erachter dat Geeltand Spikkelblad niet heeft vermoord, maar Klauwkop, een SchaduwClankrijger en één van Brokkelsters opvolgers. Omdat de missie zo succesvol was, benoemt Blauwster de twee leerlingen tot krijger, met de naam Vuurhart en Grijsstreep. Wanneer ze over het kamp gaan waken volgens de traditie, merkt Vuurhart dat Tijgerklauw hem met glinsterende ogen aankijkt. Hij verklaart in zichzelf de DonderClancommandant tot zijn vijand, en Tijgerklauw heeft hetzelfde met hem gedaan.

Water en vuur

In heb begin van het boek wordt duidelijk dat Vuurhart vaak vreemde dromen krijgt die meestal alleen voor medicijnkatten bestemd zijn. Hij besluit hier niets over te zeggen.
Vuurhart en Grijsstreep zijn door Blauwster gestuurd om de WindClan te vinden, die door de SchaduwClan van hun territorium is verdreven. De vermiste Clan wordt gevonden en teruggebracht, met hulp van Ravenpoot die hen op zijn boerderij laat schuilen tijdens de regen. Later worden Vuurhart en Grijsstreep vergezeld op hun weg terug naar de DonderClan door twee WindClankatten, Eensnor en Doodvoet. De vier katten worden op RivierClanterritorium betrapt en een gevecht breekt uit. Tijdens het gevecht valt een RivierClankrijger genaamd Witklauw zijn dood tegemoet in de kloof. De RivierClan geeft Grijsstreep de schuld van zijn dood, omdat hij met Witklauw aan het vechten was, hoewel Grijsstreep had geprobeerd zijn vallende vijand te redden. tijdens het gevecht redt Vuurhart Zandpoot als ze bijna over de rand van de kloof valt. Ze snauwt naar hem en zegt dat ze zelf kan vechten, terwijl ze niet doorheeft hoe dicht ze bij de dood was. Later realiseert ze zich wat hij heeft gedaan en begint langzaam aan warmer tegen hem te worden.
Als ze later terugkomen in hun kamp, krijgt Vuurhart zijn eerste leerling, een poes genaamd Sintelpoot en één van de kittens die hij eerder van de SchaduwClan had gered. Grijsstreep wordt ook een leerling toegewezen; Stropoot, het broertje van Sintelpoot.
Tijdens een trainingssessie ziet Vuurhart een bekende poesiepoes. Wanneer Sintelpoot zegt dat ze haar uit hun territorium moeten verdrijven, gaat Vuurhart expres op een twijg staan om de poesiepoes af te schrikken. Vuurhart komt erachter dat de zwangere vrouwtjeskat die ze tegenkwamen zijn zus is, Prinses. Vuurhart begint haar op te zoeken en vertelt haar over zijn leven als Clankrijger.
Op een dag gaan Vuurhart en Grijsstreep samen met hun leerlingen bij de bevroren rivier jagen. Als Grijsstreep een muis aan het besluipen is op de rivier, breekt het ijs onder hem en valt hij in het water. Een RivierClanpoes genaamd Zilverstroom. Hierdoor wordt Grijsstreep verliefd op haar en ze beginnen elkaar in het geheim te ontmoeten, wat Vuurhart erg irriteert. De twee vrienden krijgen ruzie en spreken elkaar niet meer.
Vuurhart verzamelt zoveel mogelijk kattenkruid om Geeltand te helpen tijdens een uitbraak van groenhoest in het kamp dat één van Blauwsters leven wegneemt. Nadat hij het kattenkruid aan Geeltand afgeeft, gaat hij Sintelpoot zoeken. Hij vindt haar ernstig verwond door een monster bij het Donderpad. Hij vertelt al zijn zorgen aan Prinses, die voorstelt dat het een val van Tijgerklauw kan zijn geweest bedoeld voor Blauwster.
Tijdens het jagen besluit Vuurhart een bezoekje te nemen aan Prinses, waarvan hij weet dat ze elk moment kan bevallen. Prinses geeft hem haar eerstgeborene om mee terug te nemen naar de DonderClan, om dan op te groeien als een Clankat. Vuurhart heeft Prinses alles over zijn leven in de Clan verteld en nadat ze heeft gehoord van Sintelpoots ongeluk, wil ze dat haar zoontje zijn nieuwe leerling wordt. Als Vuurhart terugkomt in het kamp, is de Clan woedend dat hij een poesiepoes naar de Clan heeft gebracht. Grijsstreep probeert Vuurhart te verdedigen en Blauwster besluit dat de kitten in de DonderClan mag blijven en noemt hem Wolkkit. Vlekneus, een DonderClanmoederkat die één van haar jongen verloren heeft, besluit voor Wolkkit te zorgen. Vuurhart bezoekt Sintelpoot vaak, zelfs als ze slaapt, en probeert haar gerust te stellen dat ze geen last voor de Clan is.
Wanneer Brokkelster, de vorige SchaduwClanleider, samen met een groep zwerfkatten het DonderClankamp aanvalt, is Vuurhart de enige krijger die aanwezig is. Tijdens het gevecht ziet Vuurhart Klauwkop en valt hem aan omdat hij Spikkelblad heeft vermoord. Uiteindelijk is het Grijsstreep, die net het kamp binnenkomt, die Klauwkop vermoordt. De katten die in staat zijn te vechten slagen erin om de zwerfkatten hun kamp uit te jagen en tijdens het gevecht heeft Geeltand Brokkelster blind gemaakt waardoor hij niet meer kan ontsnappen. Blauwster besluit Brokkelster als een gevangene in het kamp te houden en verandert zijn naam in Brokkelstaart omdat hij geen Clanleider meer is. Vuurhart vertelt aan Blauwster dat Zandpoot en Schorspoot met kracht en dapperheid hebben gevochten. Dus krijgen de twee leerlingen hun krijgersnaam: Zandstorm en Schorspels. Binnenkort meer

Geheimen

Vuurhart ontrafelt Tijgerklauw en wordt de nieuwe commandant van DonderClan. Binnenkort meer.

Voor de storm

Zodra de bosbrand uitbreekt is Vuurhart de eerste die de rook ruikt. Binnenkort meer.

Gevaar!

Tijgerster(toen noemde hij nog Tijgerklauw)had een hondemeute gelokt om de DonderClan te verwoesten. Vuurster (Vuurhart) had de Clan in veiligheid gebracht en daarna hadden Tijgerster en Vuurhart een gevecht en op dat moment zou Tijgerklauw Vuurhart door de leider van de hondemeute laten opeten en Tijgerklauw ging weg. Toen uit het niets kwam Blauwster uit het niets opdagen en duwde de leider van de hondemeute in de rivier en daardoor viel ze er mee in en verdronk ze.
Vuurhart ging haar lichaam zoeken met wat hoop dat ze misschien nog leefde. Vuurhart vond haar dode lichaam. Vanaf dat moment moest Vuurhart leider van de DonderClan worden.

Vuurproef

Na de dood van Blauwster wordt Vuurhart de nieuwe leider van de DonderClan. Hij krijgt zijn nieuwe naam Vuurster. Nadat Donkerstreep heeft geprobeerd Voskit te vermoorden met doodsbessen, verbant Vuurster hem uit de clan. Binnenkort meer

Middernacht

Binnenkort

Maannacht

Binnenkort

Dageraad

Binnenkort

Sterrenlicht

Binnenkort

Schemering

Binnenkort

Zonsondergang

Binnenkort

In De macht van drieEdit

Het tweede gezicht

Binnenkort

Duistere rivier

Binnenkort

Verbannen

Binnenkort

Eclips

Binnenkort

Lange schaduwen

Binnenkort

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Binnenkort

TriviaEdit

FoutenEdit

Karakter pixelsEdit

Bewerk deze galerij alsjeblieft niet

FamilieEdit

LedenEdit

Partner:

Zandstorm:[46] Levend (volgens Lange schaduwen)

Dochters:

Loofpoel:[16] Levend (volgens Lange schaduwen)
Kwiklicht:[47] Levend (volgens Lange schaduwen)

Zus:

Prinses:[48] Levend (bevestigd door Erin Hunter)

Half broer:

Schruk:[49] Dood, onderkomen onbekend

Neef:

Wolkstaart:[50] Levend (volgens Lange schaduwen)

Achternicht:

Witvleugel:[51] Levend (volgens Lange schaduwen)

StamboomEdit

Onbekend

Onbekend

Onbekend

Onbekend
 
Prinses
 
Vuurster
 
Zandstorm
 
Schruk

Lichthart
 
Wolkstaart
 
Vier jongen
 
Loofpoel
 
Kwiklicht
 
Braamklauw

Witvleugel
 
Sparnaald
 
Zie meer

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

TekstenEdit

Vuurpoot: "Maar dat is toch dom! Waarom kunnen de Clans niet samenwerken en hun jachtgebieden delen in plaats van elkaar te bestrijden?"
Tijgerklauw: "Die manier van denken lijkt op verraad, poesiepoes."
Leeuwenhart: "Niet zo fel, Tijgerklauw. De zeden en gewoonten van de Clans zijn nieuw voor deze leerling. Jij spreekt recht uit het hart, kleine Vuurpoot. Dat zal jou op een dag een sterkere krijger maken."
Tijgerklauw: "Of hij wordt overmand door poesiepoeszwakte precies op het moment van de aanval."
—Vuurpoot die het niet eens is met de vijandelijkheid tussen de Clans De wildernis in, pagina 78

Grijsstreep: "Dus je hebt niet op mij gewacht."
Vuurster: "Dat kon ik niet."
Grijsstreep: "Je kon de Clan niet in gevaar brengen door ze in het woud te laten blijven."
Vuurster: "Als het alleen mijn eigen leven was geweest dat ik riskeerde dan had ik gewacht."
—Grijsstreeps terugkeer Het tweede gezicht, pagina's 174 - 175

CeremoniesEdit

Leerling ceremonieEdit

Blauwster: "De nieuwkomer is zijn halsband kwijtgeraakt in een gevecht om zijn eer te verdedigen. De SterrenClan heeft zijn goedkeuring uitgesproken – deze kat is verlost uit de greep van zijn tweebeeneigenaars en is nu vrij om zich als leerling aan te sluiten bij de DonderClan. Vanaf deze dag, tot hij zijn krijgersnaam heeft verdiend, zal deze leerling Vuurpoot worden genoemd, ter ere van zijn vlammend gekleurde vacht."
—Vuurpoots leerling ceremonie De wildernis in, pagina's 51 - 52

Krijger ceremonieEdit

Blauwster: "Jullie hebben vandaag grote dapperheid getoond. Hebben ze goed gevochten, Witstorm?"
Witstorm: "Als krijgers."
Blauwster: "Ik, Blauwster, leider van de DonderClan, doe een beroep op mijn krijgervoorvaderen om op deze twee leerlingen neer te kijken. Zij hebben hard getraind om de werking van uw nobele krijgscode te begrijpen, en ik beveel hen nu, op hun beurt, aan als krijgers. Vuurpoot, Grijspoot, zweren jullie dat jullie de krijgscode in ere zullen houden en deze Clan zullen verdedigen en beschermen met gevaar voor eigen leven?"
Vuurpoot en Grijspoot: "Dat zweer ik."
Blauwster: "Dan geef ik jullie nu uit naam van de SterrenClan jullie krijgersnaam. Grijspoot, van nu af aan zul jij bekend staan als Grijsstreep. De SterrenClan eert je moed en je kracht, en wij heten je welkom als volwaardig krijger van de DonderClan. Vuurpoot, vanaf dit ogenblik zul jij bekend staan als Vuurhart. De SterrenClan eert je moed en je kracht, en wij heten je welkom als volwaardig krijger van de DonderClan. Vuurhart, ik ben er trots op je mijn krijger te mogen noemen. Dien je Clan goed, jonge kat."
Iedereen: "Vuurhart! Grijsstreep! Vuurhart! Grijsstreep!"
—Vuurharts krijger ceremonie De wildernis in, pagina's 312 - 314

Commandant ceremonieEdit

Blauwster: "Luister, dan zal ik de nieuwe commandant benoemen. Ik spreek deze woorden voor de SterrenClan, zodat de geesten van onze voorouders het kunnen horen en mijn keuze goedkeuren. De nieuwe commandant is Vuurhart."
—Vuurharts commandant ceremonie Geheimen, pagina 333

Leider ceremonieEdit

SterrenClan: "Welkom, Vuurhart. Ben je bereid om je negen levens te ontvangen?"
Vuurhart: "Ja. Ik ben bereid."
Leeuwenhart: "Met dit leven schenk ik je moed. Gebruik die goed bij de verdediging van je Clan."
Roodstaart: "Met dit leven schenk ik je rechtvaardigheid. Gebruik die goed bij het beoordelen van de daden van anderen. Ik dank je, dat je de waarheid hebt onthuld wat geen andere kat kon doen."
Zilverstroom: "Met dit leven schenk ik je trouw aan wat je weet dat het juiste is. Gebruik die goed bij het loodsen van je Clan door donkere tijden."
Jaagwind: "Met dit leven schenk ik je onuitputtelijke energie. Gebruik die goed bij het uitvoeren van de plichten van een leider."
Vlekneus: "Met dit leven schenk ik je bescherming. Gebruik die goed bij behouden van je Clan, zoals een moeder waakt over haar kittens."
Snelpoot: "Met dit leven schenk ik je mentorschap. Gebruik het goed bij het trainen van de jonge katten van je Clan."
Geeltand: "Met dit leven schenk ik je mededogen. Gebruik het goed bij de zorg voor de oudsten in je Clan en voor de zieken en katten die zwakker zijn dan jij."
Spikkelblad: "Met dit leven schenk ik je liefde. Gebruik die goed voor alle katten die je onder je hoede hebt – en vooral voor Zandstorm."
Blauwster: "Welkom, Vuurhart, mijn krijger en mijn commandant. Ik heb altijd geweten dat jij op een dag een groot leider zou worden. Met dit leven schenk ik jou een nobele aard, innerlijke zekerheid en vertrouwen. Gebruik die goed bij het leiden van je Clan volgens de SterrenClan en de krijgscode. Ik groet je bij je nieuwe naam, Vuurster. Je oude leven bestaat niet meer. Je hebt nu de negen levens van een leider ontvangen, en de SterrenClan vertrouwt je de DonderClan toe. Verdedig je Clan, zorg voor de jongen en de oudsten, houd je voorouders en de tradities van de krijgscode in ere. Leef elk leven met trots en waardigheid."
SterrenClan: "Vuurster! Vuurster! Vuurster! Vuurster!"
—Vuursters leider ceremonie Vuurproef, pagina's 66 - 76

Leider informatieEdit

Leider-informatie
Negen levens
Gegeven door Geschenk Hoe het is verloren
Leeuwenhart
Roodstaart
Zilverstroom
Jaagwind
Vlekneus
Snelpoot
Geeltand
Spikkelblad
Blauwster
Moed
Rechtvaardigheid
Trouw
Onuitputtelijke energie
Bescherming
Mentorschap
Mededogen
Liefde
Nobele aard
Vermoord door Schruk in Vuurproef
Vermoord door ratten in Vuursters missie
Onbekend
Gedood door een omgevallen boom in Dageraad
Gedood door groenhoest in Lange schaduwen
---
---
---
---
Commandanten
Naam Van Tot
Witstorm
Grijsstreep
Braamklauw
Vuurproef
Vuurproef
Zonsondergang
Vuurproef
Zonsondergang
---

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in De wildernis in, pagina 52
  3. Vermeld in Vuurproef, pagina 257
  4. Vermeld in De wildernis in, pagina 26
  5. Vermeld in De wildernis in, pagina 17
  6. 6,0 6,1 Vermeld in De wildernis in, pagina 314
  7. 7,0 7,1 Vermeld in Geheimen, pagina 333
  8. 8,0 8,1 Vermeld in Vuurproef, pagina 75
  10. Vermeld in De wildernis in, pagina 122
  11. Vermeld in Water en vuur, pagina 121
  12. Vermeld in Water en vuur, pagina 178
  13. Vermeld in Geheimen, de Clans
  14. Vermeld in Gevaar!, pagina 285
  15. Vermeld in Vuurproef, pagina 101
  16. 16,0 16,1 Vermeld in Middernacht, pagina 34
  17. Vermeld in De wildernis in, pagina 89
  18. Vermeld in De wildernis in, de Clans
  19. Vermeld in De wildernis in, pagina 20
  20. Vermeld in Eclips, pagina 297
  21. 21,0 21,1 Vermeld in Dageraad, pagina 71
  22. Vermeld in Water en vuur, pagina 29
  23. Vermeld in Vuursters missie, pagina 332
  24. Vermeld in Water en vuur, pagina 17
  25. Vermeld in Water en vuur, pagina 28
  26. Vermeld in Water en vuur, pagina 37
  27. Vermeld in Water en vuur, pagina 39
  28. Vermeld in Water en vuur, pagina 54
  29. Vermeld in Water en vuur, pagina 59
  30. Vermeld in Water en vuur, pagina 61
  31. Vermeld in Water en vuur, pagina 74
  32. Vermeld in Water en vuur, pagina 84
  33. Vermeld in Water en vuur, pagina 118
  34. Vermeld in Water en vuur, pagina 122
  35. Vermeld in Water en vuur, pagina 127
  36. Vermeld in Water en vuur, pagina 138
  37. Vermeld in Water en vuur, pagina 147
  38. Vermeld in Water en vuur, pagina 149
  39. Vermeld in Water en vuur, pagina 150
  40. Vermeld in Water en vuur, pagina 152
  41. Vermeld in Water en vuur, pagina 153
  42. Vermeld in Water en vuur, pagina 155
  43. Vermeld in Water en vuur, pagina 156
  44. Vermeld in Water en vuur, pagina 160
  45. Vermeld in Water en vuur, pagina 137
  46. Vermeld in Middernacht, pagina 31
  47. Vermeld in Middernacht, pagina 28
  48. Vermeld in Water en vuur, pagina 135
  49. Vermeld op Vicky's facebook pagina
  50. Vermeld in Water en vuur, pagina 268
  51. Vermeld in Middernacht, pagina 32

Hoofdpersonages
De originele reeks VuursterGrijsstreepZandstormBlauwsterTijgersterSpikkelbladGeeltandSintelvel
De nieuwe profetie BraamklauwTaanpelsLoofpoelKwiklichtVederstaartStormvachtKraaivederHavikwindMotvleugel
De macht van drie GaaivederHulstloofLeeuwvlamBriespelsRotsSol
Supereditie VuursterZandstormHemelwaker
Commandanten
DonderClan KiemvachtTaanvlekBlauwvachtRoodstaartLeeuwenhartTijgerklauwVuurhartWitstormGrijsstreepBraamklauw
SchaduwClan SlangstaartZwartvoetSintelpelsKastanjevacht
WindClan MelkvachtDoodvoetModderklauwEensnorAsvoet
RivierClan HeestervachtEikenhartLuipaardvachtSteenvachtMistvoetHavikwind
HemelClan BuizerdstaartScherpklauw
Leiders
DonderClan DonderRoodsterBlauwsterVuurster
SchaduwClan SchaduwDauwsterRafelsterBrokkelsterNachtsterTijgersterZwartster
WindClan WindSnelsterLangsterEenster
RivierClan RivierBerkensterKromsterLuipaardster
HemelClan WolksterLoofster

Around Wikia's network

Random Wiki