Wikia

SE-1-NL
Vuursters missie
Warriors – Super Edition: Firestar's Quest
Algemeen
Auteur: Cherith Baldry[1]
Vertaler: Pauline Akkerhuis[2]
Vormgever: Catalina Steenkoop[1]
Details
Datum van uitgave: 21 november 2016[3]
Identificatie: ISBN 9789059242647
Uitvoering: Hardcover
Hoofdstukken: 36
Pagina's: 618
Chronologie
Voorganger: Vuurproef
Opvolger: Middernacht

Vuursters missie is het eerste boek van de Supereditie reeks van de Warrior Cats serie. De kat op de omslag is Vuurster.[4]

ToewijdingenEdit

Mijn speciale dank aan Cherith Baldry.

De samenvattingEdit

MAAR WAAROM IK?
HET IS JE BESTEMMING...
Er heerst eindelijk vrede in het woud en het gaat alle vier de Clans voor de wind. Maar dan ontdekt Vuurster een duister en schokkend geheim. Hij voelt zich bedrogen omdat de SterrenClan hem nooit iets over een vijfde Clan heeft verteld. Aangespoord door de geest van een mysterieuze kater begint hij een riskante zoektocht om een lang vergeten onrecht te herstellen. Wát de legendarische leider van de DonderClan ook zal vinden aan het einde van zijn reis, één ding weet hij zeker: niets zal ooit meer hetzelfde zijn.

Het verhaal

Het verhaal vindt plaats tussen Vuurproef en Middernacht (Boek)
Het verhaal begint bij drie dromen van Vuurster, over een groep vluchtende katten over een heidelandschap, geleid door een grijze kat met witte vlekken. Het is voor Vuurster nog niet bekend wie ook maar een van de katten is, en daarom vraag hij Sintelvel om raad. Maar als zelfs zij niet kan helpen, gaat Vuurster naar de Hoogstenen, waar Blauwster hem laat weten dat er eens een vijfde CLan in het woud was, maar deze was verdreven door Tweebenen. Vuurster twijfelt plots aan alles wat hij ooit geloofd heeft.
Vervolgens krijgt Vuurster een droom waar Spikkelblad hem bezoekt, die hem zegt dat hij HemelClan moet gaan helpen. Vuurster twijfelt nog steeds, maar als Vlekje dan ook langskomt, om te zeggen dat hij dezelfde dromen heeft als Vuurster over vluchtende katten. Vuurster gaat dan mee met Vlekje, en blijft in de tuin slapen. Die nacht wordt hij bezocht door Wolkster, de leider van de HemelClan toen ze uit het woud verdreven werden. Hij vraagt Vuurster om te helpen, die dan accepteert en de Clan zegt dat hij vertrekt, samen met Zandstorm.
Vuurster en Zandstorm beginnen hun reis door de rivier te volgen, en worden onderweg ook nog aangevallen door honden en moeten door een Tweebeennest, maar ze weten van het gevaar te ontsnappen. Vervolgens krijgen Vuurster en Zandstorm ruzie over de gevoelens van Vuurster naar Spikkelblad, en zegt Zandstorm dat Vuurster haar er helemaal niet bij wilde hebben op reis. Als ze beiden een boomstam over willen steken, breekt er een storm uit, en terwijl alleen Vuurster pas aan de overkant is, wordt de stam weggeslagen. Vuurster zoekt wanhopig naar Zandstorm, en vindt haar met behulp van Eenlingen. Dan besluiten ze samen de zoektocht naar HemelClan door te zetten.

UitvoeringenEdit

HardcoverEdit

Zie ookEdit

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 Vermeld op de toewingspagina van Vuursters missie
  2. Vermeld op de titelpagina's Vuursters missie
  3. Vermeld in een nieuwsmail van boekhandelpardoes.be
  4. Vermeld op warriorcats.de

Vuursters missie hoofdstukken
Sjabloon:Hoofdstukken/Vuursters missie

Around Wikia's network

Random Wiki